تور آلمان: ضرر 350 میلیارد یورویی کرونا برای اقتصاد آلمان

به گزارش مجله شهبازی، نتیجه یک آنالیز نشان می دهد که بحران دو ساله کرونا حدود 350 میلیارد یورو به اقتصاد آلمان خسارت وارد نموده است.

تور آلمان: ضرر 350 میلیارد یورویی کرونا برای اقتصاد آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع کرونا در آلمان هم همانند کشورهای اروپایی دیگر عواقب مالی، اجتماعی و سیاسی گسترده ای به بار آورده است.

دویچه وله آلمان در گزارشی نوشت: نتایج یک آنالیز نشان می دهد که پیامد همه گیری کرونا طی دو سال گذشته 350 میلیارد یورو هزینه بر اقتصاد آلمان وارد شده است.

برآوردهای موسسه اقتصاد آلمان (IW) در سالگرد شیوع پاندمی کرونا در آلمان حاکی از آن است که بخش بزرگی از این هزینه سنگین، به علت کاهش مصرف و علت دیگر آن کاهش سرمایه گذاری به وسیله شرکت ها است.

این موسسه مالی در آلمان پیش بینی می نماید که در سه ماه نخست امسال میلادی نیز ممکن است 50 میلیارد یورو هزینه بیشتر به اقتصاد آلمان وارد گردد. اقتصاددانان انتظار دارند که بهبود این شرایط سال ها طول بکشد.

بر اساس یافته های این تحقیق، در شروع این بحران، قوانین مربوط به قرنطینه به بروز مسائلی در فرآیندهای فراوری و فرایند تحویل در داخل و خارج از کشور منجر شد. بعلاوه، با محدود شدن گزینه های مصرف و محتاط شدن مشتریان، هزینه های بیشتری بر اقتصاد آلمان وارد شد.

از سوی دیگر مبادلات تجاری با دیگر کشورها نیز کاهش یافت.

در نتیجه این شرایط و به طور کلی، در سه ماه دوم سال 2020 میلادی، فراوری ناخالص داخلی آلمان نسبت به سال پیش از آن، 11 درصد کاهش پیدا کرد.

در مراحل بعدی این پاندمی کاهش آمار ابتلا به کرونا همیشه امیدهای برای بهبود پایدار اوضاع مالی را ایجاد کرد، اما موج های بعدی این پاندمی دوباره شرایط را مبهم کرد.

مسائل در زنجیره فراوری در سال دوم پاندمی، بسیار حیاتی بودند؛ کمبود قطعات بویژه برای صنعت خودروسازی دردسرساز شد.

محققان موسسه اقتصاد آلمان می گویند که کم کردن هزینه های دولت و بعلاوه صادرات می توانست حداقل تاحدودی به اقتصاد آلمان یاری کند، اما با توجه به فرایند رشد کم کنونی پیش بینی می گردد در ماه های آینده نیز ضرر و زیان ادامه داشته باشد.

مایکل گروملینگ، اقتصاددان در موسسه اقتصاد آلمان البته در اظهاراتی امیدوار کننده گفته است: با این وجود، سویه نو اومیکرون نیز علتی برای امیدواری در خودش دارد: اگر امسال وارد فاز اندمیک (بومی) شویم، دوباره شرایط مالی فرایند صعودی به خود می گیرد.

اندمی مرحله ای است که در آن ویروس تضعیف و بومی شده و مانند ویروس آنفولانزا وجود دارد اما قدرت سرایت و کشندگی آن کاهش یافته است.

به گفته این اقتصاددان، پس از آن به چند سال رشد مالی قوی احتیاج است تا هزینه های سنگین ناشی از کرونا، جبران شوند.

در این آنالیز، محققان، تحولات مالی واقعی در دو سال گذشته را با یک چرخه تجاری برعکس مقایسه نموده اند که در آن یک محیط مالی فرض می گردد که در آن کرونا به سادگی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1267

به "تور آلمان: ضرر 350 میلیارد یورویی کرونا برای اقتصاد آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: ضرر 350 میلیارد یورویی کرونا برای اقتصاد آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید