صدور 128 مجوز و گواهی آموزش در حوزه صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش مجله شهبازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال 128 مجوز صنایع دستی در حوزه های سه گانه، مشاغل خانگی و گواهی خاتمه دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان صادر شده است.

صدور 128 مجوز و گواهی آموزش در حوزه صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خراسان رضوی علی محمدی امروز دوشنبه 7 بهمن ماه 1398 با اعلام این خبر اضافه نمود: شهرستان تربت حیدریه در حوزه های صنایع دستی و گردشگری به ویژه در سطح روستاها، ظرفیت بالایی دارد و می توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی فراوری صنایع دستی اشتغال را در منطقه رونق بخشید.

محمدی با اشاره به اینکه رونق صنایع دستی عاملی برای احیای روستاهای این منطقه، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر، توسعه مالی منطقه است، اضافه نمود: ترغیب و تشویق ساکنان روستاهای تربت حیدریه به فراوری و فروش صنایع دستی اصیل منطقه، برای رونق اقتصاد این شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود.

او توضیح داد: در یک سال گذشته چهار کارت شناسایی، 15 پروانه فراوری انفرادی، یک پروانه فراوری کارگاهی در تربت حیدریه صادرشده است.

محمدی اضافه نمود: همچنین تعداد 16 مجوز پشتیبان مشاغل خانگی و 9 مجوز مستقل مشاغل خانگی و همچنین تعداد 60 گواهی آموزش کوتاه و 23 گواهی آموزش ویژه شاغلان صنایع دستی صادر شده است.

لازم به ذکر است: در شهرستان تربت حیدریه، روستای بسک و شهر بایگ در حوزه صنایع دستی (ابریشم کشی) ثبت ملی شده اند، این شهرستان در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مقدس قرار گرفته است و دارای 320 جاذبه گردشگری که 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 51

به "صدور 128 مجوز و گواهی آموزش در حوزه صنایع دستی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 128 مجوز و گواهی آموزش در حوزه صنایع دستی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید