راهنمای انتخاب و خرید بهترین قفل درب حیاط و آپارتمان

به گزارش مجله شهبازی، دو نوع محصول برای تامین امنیت بخش بیرونی یک ساختمان در بازار وجود دارد، قفل درب ساده و قفل درب برقی. قفل های ساده همانطور که از نام آنها معین است بسته به نوع طراحی و کاربرد، قابلیت نصب بر روی انواع درب حیاطی نفر رو و پارکینگ را دارند. این نوع قفل ها اغلب به درب بازکن های الکترونیکی متصل می شوند و حتی در مواردی قابلیت نصب بر روی درب های جک دار را نیز دارند. از این رو به راحتی با استفاده از ریموت یا کلید باز و بسته می شوند که کلید در آنها می تواند ساده یا کامپیوتری باشد.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین قفل درب حیاط و آپارتمان

قفل های برقی دیگر محصولاتی هستند که به عنوان قفل درب حیاط به فروش می رسند. این محصولات نیز همچون قفل های ساده دارای زبانه ای از جنس برنج هستند و بدنه ای از فولاد گالوانیزه دارند با این تفاوت که قفل های برقی اغلب شب بند نیز هستند. دیگر ویژگی قابل توجه در این نوع از قفل ها، وجود یک شاسی در بدنه آنها است. این شاسی که اغلب قرمز رنگ است به مصرف کننده امکان می دهد تا به سادگی قفل را از داخل حیاط نیز باز کند. این مدل قفل ها قابلیت اتصال به انواع درب حیاطی اعم از نفر رو و پارکینگ را دارند و با استفاده از ریموت و اف اف باز و بسته می شوند.

بهترین قفل برای درب نفر رو و پارکینگ چه نوع قفلی است؟

قبل از خرید انواع قفل حیاطی بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که می خواهید این قفل را بر روی چه دربی نصب کنید. چرا که بعضی از قفل ها به طور ویژه برای درب های نفر رو و بعضی دیگر برای درب های پارکینگی طراحی و ساخته شده اند. سپس نوع قفل خود را تعیین نموده و از میان قفل های ساده و برقی یک محصول را برگزینید. در این میان بهتر است به این نکته توجه کنید که بعضی از قفل های برقی نظیر قفل های کله گاوی، قابلیت تنظیم به صورت دستی را نیز دارند. از این رو می توانند در مواقع احتیاج، عملکردی نظیر یک قفل معمولی نیز داشته باشند.

مسئله ایمنی را نباید فراموش کنید و سعی کنید محصولاتی را انتخاب نمایید که به شکل شایسته تری ضامن امنیت شما هستند. به طور مثال قفل هایی را برای درب ورودی خود انتخاب کنید که زبانه آنها به صورت مخفی و خارج از دید طراحی شده اند. محصولاتی که در برابر ضربه و لرزش مقاوم هستند و در هیچ حالت غیر معمولی باز نمی شوند نیز می توانند گزینه های بهتری نسبت به قفل های معمولی باشند. در نهایت به جنس بدنه، نحوه نصب و سایر نکات مهم توجه نموده و محصولی را خریداری کنید که از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش برخوردار باشد.

چه قفلی برای نصب بر روی درب ورودی آپارتمان مناسب تر است؟

مهمترین نکته در انتخاب و خرید قفل درب آپارتمان، توجه به نوع دستگیره انتخاب شده برای این نوع درب است. به طور مثال اگر شما یکی از انواع مدل های دستگیره رزوت را برای درب ورودی آپارتمان خود انتخاب نموده اید حتماً می بایست برای باز و بسته کردن درب خود از قفل های مخصوص رزوتی یا یک قفل سوئیچی بهره بگیرید. برای انواع دیگر دستگیره نیز می توانید یکی از دو مدل قفل سوئیچی یا ضد سرقت را انتخاب نمایید.

قفل درب های داخلی ساختمان چه تفاوتی با قفل درب ورودی دارند؟

آنچه که قفل درب ورودی ساختمان را از قفل درب های داخلی آن متمایز می نماید نوع مغزی به کار رفته در آن است. مغزی قفل یا همان سیلندر قفل، محصولی است که در انواع مختلف سوئیچی، ضد سرقت و توپی دار یا همان قفل درب سرویس به بازار عرضه می گردد. بدیهی است که سیلندری که برای نصب بر روی درب ورودی ساختمان انتخاب می گردد می بایست امنیت بیشتری نصب به یک سیلندر درب سرویس بهداشتی داشته باشد. علاوه بر اینها تفاوت در کارایی این محصولات، موجب تفاوت در طراحی و شکل ظاهری انواع سیلندر نیز می گردد. به همین جهت قفل سرویس بهداشتی فاقد کلید است و حرکت یک اهرم داخلی در مغزی آن، موجب باز و بسته کردن درب می گردد.

به عبارت دیگر قفل، در درب های داخلی ساختمان از نظر ایمنی به ندرت مورد آنالیز قرار می گیرد و بیشتر به عنوان محصولی برای باز و بسته کردن درب به کار می رود. به همین جهت از انواع دستگیره های کلیدی ساده نیز می توان برای درب اتاق خواب ها بهره گرفت. با این وجود اگر درب های داخلی مربوط به یک ساختمان اداری باشند و اتاق ها به عنوان دفتر کار مورد استفاده قرار بگیرند، قفل ها باید امنیت اتاق ها را نیز تامین کنند که برای این منظور می توانید همچون درب ورودی آپارتمان، از قفل های سوئیچی یا ضد سرقت استفاده نمایید.

سخن انتهای

در انتها یادآور می شویم بهتر است قفلی که برای درب حیاط یا آپارتمان خود انتخاب نموده اید را از برندهای معتبر داخلی و خارجی خریداری نمایید. برای این منظور می توانید یکی از محصولات برند کالی، تسا، یوتاب، سیزا یا کاویان را برای درب های حیاطی خود انتخاب نمایید. همچنین برای درب های آپارتمانی نیز می توانید قفلی از برند دلتا، کلون و کالی را خریداری کنید. نباید فراموش کنید که در انتخاب نوع قفل ها، بیشتر از قیمت محصولات باید به نوع کارایی و ایمنی آنها توجه کنید. پس محصولی را انتخاب کنید که امنیت ساختمان شما را در برابر ورود افراد ناشناس و سارقین تامین نماید. به خدمات پس از فروش و گارانتی قفل ها دقت کنید و پول خود را برای خرید محصولات معتبر هزینه نمایید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 627

به "راهنمای انتخاب و خرید بهترین قفل درب حیاط و آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب و خرید بهترین قفل درب حیاط و آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید