تور استانبول ارزان: در روزهای بارانی استانبول چه کار کنیم؟

به گزارش مجله شهبازی، در روزهای بارانی استانبول هم می توان از بودن در این شهر نهایت لذت را برد. اما چطور می گردد یک روز بارانی در استانبول را به یکی از برترین روزهای سفر تبدیل کرد؟

تور استانبول ارزان: در روزهای بارانی استانبول چه کار کنیم؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول مثل لندن یا برلین شهر پربارانی نیست؛ اما زمانی که باران می بارد جاهای زیادی برای پناه گرفتن وجود دارد؛ از موزه های متعدد گرفته تا کافه های دنج و گالری های هنری تا کتاب فروشی ها. اگر قصد دارید برای تعطیلات بعدی راهی استانبول شوید، همراه ما باشید. در این مقاله می خواهیم برترین جاهای تماشای استانبول را برای سپری کردن در یک روز بارانی به شما معرفی کنیم.

در کافه جوما قهوه نوش جان کنید

یکی از دنج ترین کافه های استانبول در محله چوکورجوما (Çukurcuma) قرار گرفته است؛ این محله به خاطر مغازه های فروش اشیای عتیقه و موزه معصومیت شهر معروفیت دارد. کافه جوما (Cafe Cuma) در طبقه دوم قرار گرفته است؛ از پله ها بالا بروید و روی مبلی کنار پنجره بنشینید و از طعم کیک تازه، تارت، کوکی و یک فنجان قهوه یا چای داغ لذت ببرید.

از نمایشگاه های هنری آپارتمان میصیر تماشا کنید

آپارتمان میصیر که دقیقا در خیابان شلوغ استقلال قرار گرفته است، نمونه ای عالی از معماری اروپایی است که زمانی کل استانبول را دربر گرفته بود. این آپارتمان که به سبک هنر نو بنا شده، در سال 1905 ساخته شد و امروزه میزبان گالری های هنری در تمامی طبقات است؛ شما می توانید ساعت ها در این آپارتمان قدم بزنید و از تماشای آثار هنر معاصر لذت ببرید.

در کلیسای چورا پناه بگیرید

اگر به تاریخ علاقه دارید، باران که زد می توانید به کلیسای چورا بروید و زیر سازه تاریخی آن پناه بگیرید. این کلیسا در اوایل قرن 4 میلادی ساخته شده و تزیینات داخلی آن یکی از زیباترین تزیینات محافظت شده تاریخی است.

کلیسای چورا یکی از اصلی ترین جاهای تماشای شهر است که در سفر به استانبول باید ببینید. روی موزائیک هایی که در طراحی داخلی این کلیسای بیزانسی استفاده شده، صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح به تصویر کشیده شده است.

خستگی سفر را در حمام کیلیچ علی پاشا به در کنید

به ندرت کسی پیدا می گردد که دوست داشته باشد زیر باران خیس گردد، اما خیس شدن در بخار حمام گرم ترک چیزی نیست که کسی به راحتی از آن بگذرد. حمام کیلیچ علی پاشا لوکس ترین و برجسته ترین حمام شهر است و اینجا می توانید پس از حمام کردن، خدمات ماساط هم دریافت کنید.

در دنیای کتاب های پاندورا یا هومر غرق شوید

کتابخوان ها عاشق هوای بارانی هستند، چون به آن ها بهانه خوبی برای گذراندن وقت در کتابفروشی ها می دهد. اگر به تاریخ و سیاست علاقه دارید، چند ساعتی را در کتابخانه هومر بگذرانید؛ اینجا مجموعه ای بی نظیر از کتاب های انگلیسی و سایر زبان ها پیدا می کنید. اگر هم به کتاب های تخیلی علاقه دارید، پاندورا برترین جا برایتان است تا برترین کتاب های تخیلی انگلیسی از نویسندگان مختلف را پیدا کنید و خریداری کنید.

در سالت گالاتا مشغول کارهای روزمره تان شوید

اگر فریلنسر هستید و دوست دارید تا بند آمدن باران بخشی از کارهایتان را انجام دهید، هیچ جایی بهتر از سالت گالاتا نیست که در ساختمان بانک سابق عثمانی قرار گرفته است. کتابخانه تحقیقاتی سالت گالاتا ترکیبی از دکور مرمری تاریخی و طراحی داخلی مدرن است. اینجا یکی از برترین جاهای شهر برای کار کردن است. در این ساختمان یک کتابفروشی، کافه، رستوران و گالری هنری نیز وجود دارد و قطعا بازدید از آن ارزشش را دارد.

در رستوران هونکار ناهار بخورید

هیج چیز بهتر از خوردن یک غذای گرم و خوشمزه خانگی در یک روز سرد بارانی نیست. هونکار (Hünkar) یکی از قدیمی ترین و برترین رستوران های بازاری استانبول است که غذاهای کلاسیک ترکی را طبق رسپی اصلی و با برترین مواد طبخ می نماید. در این رستوران که فضایی شبیه کافه دارد، غذا سفارش دهید و از طعم ناب آن لذت ببرید.

گشتی در موزه های باستان شناسی استانبول بزنید

مجموعه باستان شناسی، شرق باستان و موزه هنر اسلامی موزه باستان شناسی استانبول را شکل می دهد. در این مجموعه قطعا چند ساعت سرگرم خواهید شد. فقط به یاد داشته باشید که این موزه ساعت 7 عصر بسته می گردد.

در کافه ماورا استراحت کنید

یکی دیگر از کافه های دنج استانبول، کافه ماورا است که به نمادی از محله گالاتا تبدیل شده است. شما در کافه ماورا (Mavra) مثل مردم محلی احساس راحتی خواهید کرد و قطعا از طعم غذاهای خوشمزه آن و کیک های تازه شکلاتی اش لذت خواهید برد. نظرها و تجربیات خود را در مورد سفر به استانبول با ما و سایر کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1268

به "تور استانبول ارزان: در روزهای بارانی استانبول چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: در روزهای بارانی استانبول چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید