درخواست ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله شهبازی، ایرنا نوشت: نیکول پاشینیان کفیل نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد که کشورش با استقرار مرزبانان روسی در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان موافق است.

درخواست ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، پاشینیان روز شنبه در ملاقات با گروهی از فعالان سیاسی در ناحیه آوان پایتخت ارمنستان گفت که ایروان آماده است نیروهای ارمنی را از مرز با جمهوری آذربایجان عقب بکشد و انتظار اقدام مشابه ازسوی باکو دارد.

کفیل نخست وزیر ارمنستان گفت: اگر روسیه با این ایده موافق باشد، مرزبانان روسی یا گروهی از ناظران از گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا یا ترکیبی از صلحبانان و ناظران می توانند در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر شوند.

وی یادآورشد که نیروهایی که در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر می شوند باید تضمین های لازم بدهند تا نیروهای نظامی ارمنستان از مرز عقب نشینی نمایند.

پاشینیان همچنین سازمان امنیت دسته جمعی را سیستم اصلی تامین امنیت خواند و روسیه را شریک شماره یک ارمنستان در عرصه امنیتی خواند.

وی ادامه داد: بین ارمنستان و روسیه توافقنامه همکاری نظامی و سیستم پدافند هوایی مشترک وجود دارد.

منطقه مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در استان سیونیک ارمنستان در هفته های اخیر پرتنش بوده است.

واحد مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام نمود که ارتش این کشور با جلوگیری از نفوذ یک گروه از ارتش ارمنستان ، 6 نفر از آنها را به اسارت گرفته است .

بر اساس این گزارش ، یک گروه تجسس و خرابکاری ارتش ارمنستان ساعت 3 بامداد امروز (پنجشنبه) کوشش کرد تا از مرز این کشور به سوی منطقه مسکونی یوخاری آیریم شهرستان کلبجر جمهوری آذربایجان نفوذ کند.

بر اساس این اضافه کرد : در نتیجه اقدامات عملیاتی فوری 6 تن از نظامیان ارمنی که سعی داشتند جهت های تجهیز واحد های ارتش جمهوری آذربایجان در مرز را مین گذاری نمایند ، تحت محاصره درآمده ، خلع سلاح و اسیر شدند .

بر اساس گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین تجمع تجهیزات نظامی ، از جمله تانک های ، نیروهای نظامی ارمنستان در نزدیکی مرز مشاهده شده است و در نتیجه اقدامات انجام گرفته از تردد آنها جلوگیری شد.

وزارت دفاع ارمنستان با تایید به اسارت گرفته شدن 6 نظامی این کشور اعلام نمود که آنها به اقدامات مهندسی رزمی در خاک ارمنستان می پرداختند و وارد قلمرو جمهوری آذربایجان نشده بودند.

جمهوری آذربایجان در نتیجه درگیری های نظامی 44 روزه شروع شده در ششم مهر ماه سال گذشته توانست به اشغال نزدیک به 30 ساله سرزمینهای خود به دست نیروهای ارمنستان در قره باغ انتها دهد .

این درگیری های نظامی 20 آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان انتها یافت .

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 969

به "درخواست ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ارمنستان از روسیه برای مقابله با جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید