خلیلزاد: جامعه بین المللی مخالف قدرت گیری طالبان از جهت نظامی است

به گزارش مجله شهبازی، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر به کابل تاکید نمود که جامعه بین المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع کوشش طالبان برای کسب قدرت از راستا نظامی است.

خلیلزاد: جامعه بین المللی مخالف قدرت گیری طالبان از جهت نظامی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ملاقات با سیاسیون افغان گفت که نیروهای امنیتی افغانستان سرمایه ملی برای این کشور است و آمریکا نیز از آن ها حمایت خواهد نمود.

وی در سفر روز گذشته اش به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین بعضی سیاسیون این کشور درباره فرایند صلح و خروج نیروهای خارجی از این کشور گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا در کابل، خلیلزاد در این ملاقاتها تاکید نموده است که جامعه بین المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع کوشش طالبان برای کسب قدرت از جهت نظامی است.

بر اساس این بیانیه، نماینده ویژه آمریکا دیدگاهش را با مقامات و سیاسیون افغان برای تسریع دستیابی به توافق فراگیر و آتش بس دائمی مطرح نموده است.

نماینده ویژه آمریکا در ملاقات با اشرف غنی و عبدالله نیز تاکید نموده است که تنها یک توافق به وسیله مذاکره می تواند به بیش از 40 سال جنگ در افغانستان سرانجام دهد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این ملاقات گفته که فرایند صلح باید با واقعیت های جدید افغانستان متناسب باشد.

همچنین عبدالله رئیس شورای مصالحه افغانستان در ملاقات با نماینده آمریکا، طالبان را مانع اصلی مذاکرات صلح دانسته است.

گفته می گردد که شماری از رهبران جهادی و سیاسی و اعضای کمیته رهبری شورای عالی مصالحه افغانستان نیز در ملاقات با خلیلزاد بر سرانجام جنگ افغانستان از جهت مذاکره تاکید نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 912

به "خلیلزاد: جامعه بین المللی مخالف قدرت گیری طالبان از جهت نظامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: جامعه بین المللی مخالف قدرت گیری طالبان از جهت نظامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید