خبرنگاران 14 بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در نور در قرنطینه هستند

به گزارش مجله شهبازی، نوشهر - خبرنگاران - فرماندار نور گفت که درحال حاضر 14 بیمار مشکوک به ویروس کرونا انگلیسی در این شهرستان در قرنطینه خانگی به سر می برند.

خبرنگاران 14 بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در نور در قرنطینه هستند

علی خرسند یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد که طبق آنالیز های انجام شده تمامی این افراد به خاطر ارتباط با فردی که اخیرا به تهران سفر داشت و در آنجا به کرونای انگلیسی مبتلا شد ، با این ویروس جهش یافته درگیر شده اند.

وی گفت که تمامی این افراد از اهالی شهر نور و رویان هستند.

فرماندار نور نسبت به شیوع بیشتر این ویروس در شهرستان ابراز نگرانی کرد و شرح داد : با توجه به قدرت و سرعت شیوع ، سطح درگیرسازی آن که تمامی سنین را مبتلا می نماید و همچنین میزان بالای مرگ و میر ، نگران شیوع بیشتر این ویروس در میان خانواده ها با توجه به تعطیلات نوروزی و دید و بازدیدهای عیدانه هستیم.

خرسند بر لزوم تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همه شهروندان برای جلوگیری از ابتلای به کرونای تاکید نمود و گفت : این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد با سنین پایین مانند بچه ها و نوجوانان را بیشتر مبتلا می نماید.

وی از مردم خواست از ازدحام و تردد غیرضروری و شرکت در دورهمی ها و میهمانی ها پرهیز نمایند و اشخاص آسیب پذیر مانند سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه ای و بچه ها نیز با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

فرماندار نور هشدار داد : در صورت سهل انگاری در مورد این ویروس جهش یافته شهرستان در هفته های آینده با بحران جدی رو به رو خواهد شد.

خرسند از پذیرش مسافران به صورت رسمی در شهرستان اطلاع داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیرش، رزرو و اقامت در همه واحدهای اقامتی با حدود 40 درصد و رستوران ها نیز با 30 درصد ظرفیت و رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نوروز سال جاری بلامانع است.

در حال حاضر 441 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند که از این تعداد 103 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 845

به "خبرنگاران 14 بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در نور در قرنطینه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در نور در قرنطینه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید