خبرنگاران صرفه جویی ارزی هفت میلیون یورویی تنها تولیدکننده لودر کشور

به گزارش مجله شهبازی، تبریز - خبرنگاران - مدیرعامل مجتمع تراکتورسازی ایران بیان نمود شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی وابسته به این مجتمع، سالانه هفت میلیون یورو ارزآوری دارد که با رشد فراوری، این رقم در سال 1400 به 2 برابر افزایش می یابد.

خبرنگاران صرفه جویی ارزی هفت میلیون یورویی تنها تولیدکننده لودر کشور

ابوالفتح ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، تنها فراوریکننده لودر و بیل بکو در ایران است، اظهار کرد: همه قطعات این ماشین آلات از ریخته گری مجتمع تراکتورسازی ایران، تهیه و تامین می گردد.

وی اضافه نمود: ظرفیت فراوری شرکت 200 دستگاه لودر و بیل بکو در سال است که این تعداد در سال 1400 به 365 دستگاه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه لودرها در 9 تیپ و 14 نوع مختلف و متناسب با سلیقه بازار و متقاضیان فراوری می گردد، گفت: توان محصولات فراوریی شرکت ماشین آلات صنعتی مجتمع تراکتورسازی ایران 75 تا 110اسب بخار است و در مدل های چهار و 6 سیلندر فراوری می شوند و قابل رقابت با رقبای خارجی هستند.

ابراهیمی اضافه نمود: شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در سال 1388 ورشکسته شد و تا سال 1397 تعطیل و ماشین آلات آن بلااستفاده بودند، اما با واگذاری شرکت به مجتمع تراکتورسازی ایران توسط دستگاه قضایی، احیا و وارد مدار فراوری شد.

وی ادامه داد: اکنون نه تنها لودر و بیل بکو در شرکت ماشین آلات تراکتورسازی ایران فراوری می گردد، بلکه قطعات مورد احتیاج مجتمع تراکتورسازی نیز در آن فرآوری می گردد.

وی یادآوری کرد: اشتغالزایی مستقیم شرکت 460 نفر است، ضمن اینکه بیش از 200 شرکت دیگر در تامین قطعات و فراوری محصولات با آن همکاری دارند و از این طریق برای چهار هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز سال 1386 به وسیله خصوصی سازی از مجتمع تراکتورسازی مجزا و به فردی واگذار شد که او بعد از هشت سال با 75میلیارد تومان بدهی شرکت را رها کرد.

این کارخانه سال 1392 اعلام ورشکستگی کرد و تا سال 1396 توسط اداره ورشکستگی تبریز با اجاره دادن به تراکتورسازی اداره می شد؛ تراکتورسازی در این مدت نزدیک 20 میلیارد تومان هزینه کرد و قرار شد شرکت ماشین آلات را به مبلغ تقریبی 45 میلیارد تومان خریداری کند که در نهایت توسط دستگاه قضایی آذربایجان شرقی برای احیا به مجتمع تراکتورسازی واگذار شد.

شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در زمان ورشکستگی 200 نفر کارگر 80 بازنشسته داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 407

به "خبرنگاران صرفه جویی ارزی هفت میلیون یورویی تنها تولیدکننده لودر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صرفه جویی ارزی هفت میلیون یورویی تنها تولیدکننده لودر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید