خبرنگاران آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

به گزارش مجله شهبازی، آبادان - خبرنگاران - آزمایشگاه مولکولی تست کووید 19 با اعتبار 14 میلیارد ریال با حضور استاندار خوزستان در آبادان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان پنجشنبه در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت:آزمایشگاه مولکولی که با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد به بهره برداری رسیده امکان تست سریع ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان را فراهم می نماید.

شکرالله سلمان زاده اضافه نمود: از این پس بیمارانی که مشکوک به علائم بیماری کووید 19هستند به مراکز درمانی ارجاع نمی گردد بلکه نمونه آزمایش بیماران به این آزمایشگاه ارسال و در کمترین زمان و به صورت روزانه جواب آزمایش آنها در اسرع وقت اعلام می گردد.

وی تشخیص سریع بیماری بیماران شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان را از امتیازات این آزمایشگاه در منطقه دانست و گفت: بعد از این در تشخیص بیماری کرونا و هر بیماری ویروسی دیگر، نیازی به ارجاع آزمایش های بیماران به مرکز استان نیست.

آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان احداث شده است.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 240

به "خبرنگاران آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید