جان باختن یک نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق

به گزارش مجله شهبازی، یک نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق جان خود را از دست داد.

جان باختن یک نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ترکیه اظهار داشت که در منطقه عملیاتی پنجه صاعقه در شمال عراق یک نظامی این کشور جان خود را از دست داده است.

ایوب گرگین به هنگام فرود از هلیکوپتر مجروح شده و علیرغم کمکهای پزشکی انجام گرفته جان خود را از دست داده است.

بنا بر آنچه رسانه های ترکیه اعلام نموده اند، تا به امروز 8 نظامی ترکیه در عملیات اخیر در شمال عراق جان خود را از دست داده اند.

از بامداد شنبه 4 اردیبهشت ماه، نیروهای زمینی و هوایی ترکیه عملیاتی را در متینا واقع در شمال عراق شروع کردند که هدف از آن مقابله با گروه تروریستی پ ک ک عنوان شده است.

در کنار نیروی زمینی، جنگنده های اف16، پهپادهای اطلاعاتی و جنگی و نیز هلی کوپترهای آتاک اقدام به پشتیبانی و بمباران منطقه می نمایند.

ترکیه طی 2 سال گذشته عملیاتهای زیادی را در شمال عراق دنبال نموده است. این عملیاتها برای مقابله با خطر گروه تروریستی پ ک ک عنوان می گردد.

مقامات بغداد و رهبران جریانهای سیاسی اما در این خصوص بارها موضع گیری و نارضایتی خود را از این عملیاتها اعلام نموده اند. بعضی رهبران جریانهای سیاسی و احزاب عراقی ترکیه را تهدید به مقابله در صورت ادامه این عملیاتها نموده اند و بغداد نیز از شکایت به سازمان ملل و کاهش روابط با ترکیه در صورت تداوم این عملیاتها خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 946

به "جان باختن یک نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان باختن یک نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید