فراوری 1100 تنی گردو در نوشهر

به گزارش مجله شهبازی، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر از پیش بینی فراوری یک هزار و 150 تنی گردو در باغ های این شهرستان اطلاع داد .

فراوری 1100 تنی گردو در نوشهر

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان نوشهر، مرادعلی تیر با اشاره به برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی روش های اصولی پیوند تاجی گردو با رقم های پیوندی با حضور کارشناسان و 23 نفر از بهره برداران در روستای نیمور کجور شهرستان نوشهر، گفت: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقاء مهارت بهره برداران و ایجاد اشتغال برای علاقمندان به کارهای پیوند محصولات کشاورزی و روش های اصولی پیوند تاجی گردو با رقم پیوندی فرنور، هاتلیر، لارا و چندلر برگزار گردید.

وی با بیان اینکه منطقه کجور نوشهر با 460 هکتار باغ گردو از نوع رقم بذری زودگل بومی، همه ساله بر اثر تغییرات آب و هوایی و سرمای دیررس بهاره، دچار خسارت سرمازدگی می گردد، اضافه نمود: با یاری کارشناسان و با روش پیوند تاجی در رقم های فرنور، هاتلیر، لارا، فرانکت، فرنت و چندلر ضمن افزایش 5 تا 7 تن در هکتار، به اقتصاد بهره بردار یاری شایانی خواهد نمود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر در انتها پیش بینی کرد سال جاری یک هزار و 150 تن گردو در باغ های این شهرستان فراوری گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 949

به "فراوری 1100 تنی گردو در نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 1100 تنی گردو در نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید