تولد یک تراژدی صدای مظلومیت کشمیر را به گوش مردم دنیا می رساند

به گزارش مجله شهبازی، کارگردان مستند تولد یک تراژدی به دانشجو گفت: این مستند بزودی به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو ترجمه شده و در کنار پخش از رسانه ملی در کشورهای مختلف نمایش داده می گردد.

تولد یک تراژدی صدای مظلومیت کشمیر را به گوش مردم دنیا می رساند

حجت الله عدالت پناه کارگردان مستند تولد یک تراژدی در تبادل نظر با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران گفت: سال گذشته برای ساخت مستندی به همرا دوستان سفری به هندوستان و کشمیر داشتیم که فضای بسیار امنیتی و نظامی حاکم بر کشمیر را از نزدیک مشاهده کردیم. از آنجایی هم که مطالعاتی درمورد تاریخ کشور کشمیر داشتیم، این وقایعی که در این کشور مسلمان رخ داد ما را بر آن داشت تا مستندی را پیرامون کشمیر بسازیم.

وی اضافه نمود: در کنار این مسائل، دلیل دیگری که انگیزه ما برای فراوری این مستند شد لغو خودمختاری کشمیر توسط نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان و حوادثی که به دنبال آن رخ داد بود که ما را بر آن داشت تا برای اینکه صدای مردم مظلوم کشمیر را به گوش دنیایان برسانیم مستند تولد یک تراژدی را فراوری کنیم.

این مستندساز ادامه داد: طرح اولیه ساخت مستند 60 دقیقه ای تولد یک تراژدی از مهرماه سال 1398 نوشته و کار فراوری این مستند شروع شد و برای اینکه هرچه بهتر با تاریخچه کشور کشمیر آشنا شویم تحقیقات مفصلی را به مدت 2 ماه انجام دادیم.

عدالت پناه گفت: برای فراوری هرچه بهتر این مستند تصاویر فراوانی را از داخل کشمیر گرفتیم، ضمن اینکه برای کامل تر شدن آن از تصاویر آرشیوی خوبی هم که در اختیار داشتیم استفاده کردیم.

وی افزود: فرآیند کامل ساخت مستند تولد یک تراژدی چیزی در حدود 6 ماه طول کشید و هدف ما هم این بود که تا آنجایی که می توانیم صدای مظلومیت مردم کشمیر را به گوش مردم دنیا برسانیم و به وظیفه خودمان در این زمینه عمل کنیم.

این کارگردان مطرح کرد: مستند تولد یک تراژدی با همراهی و همدلی بچه های روایت فتح که دغدغه هایی این چنینی دارند ساخته شده است. ضمن اینکه این مستند حدود یک ماه قبل با حضور شخصیت های هندی و پاکستانی به همراه بعضی از دیپلمات های ایرانی در سالن سوره حوزه هنری رونمایی شده است.

عدالت پناه در بخش دیگر سخنان خود گفت: در صحبت هایی که با آقای روح الله رفیعی به عنوان تهیه کننده این مستند داشتم بنا داریم تا این مستند را به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو ترجمه کنیم تا در کشورهای مختلف نمایش داده گردد. ضمن اینکه درنظر داریم تا بزودی این مستند را از شبکه های تلویزیونی داخلی هم پخش کنیم.

وی شرح داد: ساخت مستند تولد یک تراژدی کاری تاریخی است و در آن چگونگی مسلمان شدن مردم کشمیر، تاریخچه شکل گیری کشور کشمیر، سرنوشت آن پس از استقلال هند و پاکستان از هم و مسائل امروز آنها را به تصویر کشیده شده است.

این مستند ساز در خاتمه توضیح داد: این ایام همزمان با سالگرد تصویب قانون خودمختاری کشمیر است. این قانون در اصل 370 قانون اساسی کشور هندوستان است که در سال 1950 میلادی که قانون اساسی را در محل جواهر نعل نهرو نوشتند، تصویب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 450

به "تولد یک تراژدی صدای مظلومیت کشمیر را به گوش مردم دنیا می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد یک تراژدی صدای مظلومیت کشمیر را به گوش مردم دنیا می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید