تظاهرات در سودان برای کنار رفتن دولت انتقالی

به گزارش مجله شهبازی، خبرگزاری خبرنگاران- تظاهرکنندگان سودانی خواهان کنار رفتن دولت انتقالی به دلیل ناتوانی در تحقق اهداف انقلاب شدند.

تظاهرات در سودان برای کنار رفتن دولت انتقالی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، هزاران تن از شهروندان سودانی با تظاهرات در خرطوم پایتخت این کشور خواهان کنار رفتن هر دو بخش نظامی و مدنی دولت انتقالی شدند، زیرا نتوانسته است خواسته ها و اهداف انقلاب سودان را تحقق بخشد.

براساس این گزارش، هزاران تن از شهروندان سودانی با وجود گرمای هوا به خیابان های خرطوم آمدند تا در تظاهراتی که انقلابیون سازماندهی نموده بودند و بسیاری از احزاب سودانی نیز از آن حمایت کردند، شرکت نمایند. این تظاهرات در سالگرد جنایت متفرق کردن تحصن در خرطوم برگزار می گردد که صد ها نفر در آن شهید، زخمی و ناپدید شدند.

خواهر یکی از شهدای آن حادثه می گوید: خواسته ما کنار رفتن مقامات سیاسی و نظامی است، زیرا در حالی که دو سال از انقلاب می گذرد هیچ یک از خواسته های ما تحقق پیدا ننموده است.

در ادامه گزارش آمده است: تظاهرات از مرکز خرطوم به سمت نخست وزیری برگزار گردید تا فهرستی از خواسته های انقلاب را در اختیار آن قرار دهد. این خواسته ها تحت عناوین آزادی، صلح، عدالت طبقه بندی می گردد. یکی از تظاهرنمایندگان می گوید: نه به صلح رسیده ایم و نه به عدالت دست پیدا نموده ایم و نه آزادی واقعی تحقق پیدا نموده است.

شرکت نمایندگان در تظاهرات همچنین با سردادن شعار هایی خواهان تسریع در محاکمه سران رژیم سابق و عوامل جنایت متفرق کردن تحصن شدند. انقلابیون سودانی بر ادامه این تحرکات تا تحقق همه خواسته های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و مالی تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 972

به "تظاهرات در سودان برای کنار رفتن دولت انتقالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در سودان برای کنار رفتن دولت انتقالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید