تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به خانواده های مصیبت دیده ویروس کرونا

به گزارش مجله شهبازی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به خانواده های سوگوار و مصیبت دیده ویروس کرونا تسلیت گفت و از کمک کنندگان بیماران و جان باختگان تشکر کرد.

تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به خانواده های مصیبت دیده ویروس کرونا

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیغامی به خانواده های سوگوار و مصیبت دیده ویروس کرونا تسلیت گفت و از کسانی که یاریگر درمان بیماران هستند و همچنین کسانی که در انجام امور جان باختگان یاری رسانی می نمایند نیر تقدیر به عمل آورد.

یبسم الله الرحمن الرحیم

عزیزان سوگوار و مصیبت دیده ویروس کرونا

با سلام و عرض ادب و احترام

امروز آمار کشتگان ویروس کرونا در کشور عزیزمان به 4869 و مبتلایان به 77995 نفر رسید و به لطف خدا بخش مهمی (67 درصد) از مبتلایان، درمان شدند ولی بار مصیبت برای بازماندگان بسیار سنگین است. این روزها که درد و سوگ دامن گسترده و آرامش لحظه ها را هیاهوی تندری بر هم زده صبوری برای داغ عزیزانی که از دست رفته اند سخت تر از هر زمانی است. پیش از این به هنگام مصیبت ها هرکس سرسلامتی می داد و آرزوی صبر می کرد، داغدیده ها می دانست که جز شکیبایی چاره ای برایش باقی نمانده است. عزیز خود را برای همواره از دست داده و باید زندگی را در جهتی ادامه دهد که عزیز یا عزیزانش دیگر همراه او نیستند.

به خوبی آگاهیم که این سوزِ تسلی نایافته، در اعماق جان بازماندگان و خانواده های داغدیده چه اندازه سخت و جانگداز است و آرام کردن این داغ در این روزها نیازمند پیوند عمیق با آرامش بخش دنیا که خدای رحمان و رحیم است و همدردی بیشتر اعضای جامعه را به شکل و سیاقی متفاوت با دوران پیش از بحران کرونا می طلبد. این ایام باید به یاد هم بود، حال و احوال همدیگر را بیشتر از گذشته پرسید و البته ناگزیر ضروری است فاصله اجتماعی را هم رعایت کنیم.

به یقین در این روزهای سخت و سخت که حتی شانه ای و آغوشی برای تسلی غم های تان نیست، هیچ کلام و عبارتی یارای آن را ندارد که دلهای داغ دیده و مجروح شما را اندکی التیام بخشد و از سنگینی این مصیبت بزرگ بر روح و جانتان بکاهد. در آزمون های الهی، ایمان به خداوند متعال تضمین عبور از این گذرگاه سخت خواهد بود و کسانی که در این جهت راسخ باشند و سر تسلیم در برابر مشیت او فرود آورند به درجه و کمالی که لایق آن هستند دست خواهند یافت و چه تکیه گاه و ماوایی بهتر از آستان کبریایی اش، پناهگاه بندگان دلشکسته خواهد بود؟ که هم او وعده مان داده است که: ان الله مع الصابرین.

نو شدن زمان، کاهش دهنده آلام و درد مصیبت ها خواهد بود و سختی ها با آسایش همراه خواهد شد. نوید بخش عزیزان، این روایت زیبای پیغامبر اسلام است که حکایت از زیبایی های خیره نماینده دنیا آخرت برای صابران می نماید که فرمودند: در روز قیامت، هنگامی که دفترها گشوده می شود و ترازوهای حساب و کتاب را می آورند، براى اهل بلا و گرفتارى، ترازویى نصب نمى شود و دفترى برای خبرنگارانن گشوده نمى شود، سپس آیۀ إِنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ-زمر، آیه 10 را تلاوت کردند که خدای متعال می فرماید: هر آینه اجر صابران بدون حساب خواهد بود (بحار الانوار، جلد 67، ص 101).

لازم می دانم به مبتلایان نیز، این بلای نفس گیر که بیمار را در هم می پیچد، بدن را پر درد می نماید، ذهن را آشفته می سازد و تجریه ای از جنس رها شدن در یک فضای سخت را بوجود می آورد نیز پیغام سلامتی و عافیت داشته باشم و از خدای سبحان سرعت در درمان و عافیت و خرسندی و شادابی را برایتان آرزو کنم.

بطور حتم همه کسانی که همدلی با مصیبت دیدگان می نمایند و توان و حکمت خود را برای درمان بیماران عزیز اختصاص می دهند، هم برای خود و هم برای آنها خلق آرامش و زیبایی می نمایند. کسانی که بجای خانواده متوفی واجبات و مستحبات غسل، کفن و نماز میت جان باختگان را انجام می دهند نیز ماجور الهی خواهند بود و زیبای های خیره نماینده این دنیای و آن دنیای را در بهترین جلوه های آن تجربه خواهند کرد. بزرگترین ثواب ها متعلق به کاهش درد و یا از بین بردن درد و مقدم بر آن توجه به دیگران است.

بی تردید رهبر حکیم انقلاب، همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران و عموم مردم شریف ایران در هرکجای این کره خاکی، خود را در رنج و اندوه شما شریک می دانند و در سختی فقدان عزیزانتان همراه و همدرد شما هستند و با کلامی و دعایی مرهمی بر اندوهتان هستیم.

از خدای مهربان برای همه درگذشتگان رحمت واسعه و همنشینی با اهل بیت علیهم السلام و برای خانواده های داغدار، صبر صابره کربلا مسئلت می کنیم و آرزومندیم خداوند به جبران این ایام سخت، در این دنیا روزهای پر از خرسندی و شادابی و در دنیا جاودانه، گنجهای بی حساب ارزانی تان کند.

صبر تلخ آمد ولیکن عاقبت میوة شیرین دهد پرمنفعت

سعیدرضا عاملی

انتهای پیغام /4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 222

به "تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به خانواده های مصیبت دیده ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به خانواده های مصیبت دیده ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید