ترکیش ایرلاینز به جنگ آنلاین فروش های زیرفروش در ایران رفت، ترکیش ایرلاینز: با زیرفروش ها قطع همکاری می کنیم

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران: نمایندگی خطوط هواپیمایی ترکیه در ایران گفت: هرگونه اقدام مبنی بر ارایه کمیسیون بالاتر از 7 درصد و یا شکست نرخ قیمت بلیت این خط هواپیمایی با کسر کمیسیون قانونی، خلاف قوانین این شرکت است و منجر به قطع همکاری می شود.

ترکیش ایرلاینز به جنگ آنلاین فروش های زیرفروش در ایران رفت، ترکیش ایرلاینز: با زیرفروش ها قطع همکاری می کنیم

کنندگی خطوط هواپیمایی ترکیه در ایران با ابلاغ این بخشنامه که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگاران قرار رفته است، به دفاتر هواپیمایی از آن ها خواسته است به ضوابط هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در موضوع فروش بلیت پروازها پایبند باشند.

به گزارش خبرنگاران، اعلامیه خطوط هواپیمایی ترکیه در ایران پس از آن منتشر شده است که پیشتر رشید رجب پور رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی در نامه ای به کننده این شرکت در تبریز، خواستار برخورد با آنلاین فروش ها و دفاتر هواپیمایی شده بود که با فروش زیر قیمت بلیت پروازهای این خط هواپیمایی و ارایه تخفیف از محل 7 درصد کمیسیون فروش بلیت پروازهای ترکیش ایرلاینز موجب ضرر و زیان دفاتر هواپیمایی و آژانس های گردشگری شده بودند.

در این نامه آمده بود: همانطور که می دانید بلیت آن شرکت هواپیمایی در جهت تبریز در سامانه های فروش آنلاین پایین تر از نرخ مصوب سیستم فروش آن شرکت در سایت های آنلاین اعلام و عرضه می شود. این اختلاف نرخ موجبات مسائل عدیده برای آژانس های مسافرتی استان در صدور و فروش بلیت شده است. چرا که آژانس ها بری بازاریابی و تبلیغات و پرسنل و مالیات و … متحمل هزینه های فراوان بوده و نمی توانند آنرا زیر قیمت مصوب به فروش برسانند و این اختلاف نرخ باعث افت فروش آژانس ها شده و در بلندمدت به زیان شرکت های هواپیمایی و در نهایت، تعطیلی آژانس های مسافرت هوایی خواهد شد. در نتیجه بدون نظارت آن شرکت هواپیمایی بر سایت های فروش آنلاین بلیت و برخورد جدی با شرکت های خاطی که پایین تر از نرخ مصوب سیستم فروش عمل می کنند، این مشکل حل و فصل نخواهد شد. لذا تقاضا دارد جهت بررسی و اقدامات مقتضی برای جلوگیری از این گونه اعمال، اقدامات لازم را مبذول دارید.

در پاسخ به همین نامه بود که مایندگی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در ایران با ارسال بخشنامه ای به آژانس های هواپیمایی زیرفروشی بلیت خارج از نرخ مصوب را غیرقانونی و مغایر با ضوابط این شرکت اعلام و فروشندگان متخلف را به قطع همکاری تهدید کرد.

سایت های فروش آنلاین خدمات گردشگری از مدتی پیش اقدام به فروش قیمت بلیت هواپیما بدون در نظر گرفتن پورسانت 7 درصدی فروش بلیت پرواز کرده اند. این اقدام سبب شده است که بسیاری از دفاتر خدمات مسافرت هوایی کشور که از فروش بلیت پروازها 7 درصد پورسانت قانونی دریافت می کنند قادر به رقابت با آلاین فروش هایی که برای تبلیغ بیشتر خود اقدام به حذف مبلغ پورسانت 7 درصدی فروش بلیت کرده اند، بلیت پروازها را خارج از نرخ مصوب بفروشند و با جذب مشتریان بیشتر دفاتر خدمات گردشگری و مسافرت هوایی کشور را دچار زیان کلان کنند.

منبع: صدای میراث
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1326

به "ترکیش ایرلاینز به جنگ آنلاین فروش های زیرفروش در ایران رفت، ترکیش ایرلاینز: با زیرفروش ها قطع همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیش ایرلاینز به جنگ آنلاین فروش های زیرفروش در ایران رفت، ترکیش ایرلاینز: با زیرفروش ها قطع همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید