تحریم 4 شهروند روس به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا

به گزارش مجله شهبازی، وزارت خزانه داری آمریکا اظهار داشت نام چهار شهروند روس به اتهام تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به فهرست اشخاص تحت تحریم این وزارتخانه افزوده شده است.

تحریم 4 شهروند روس به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه طی بیانیه ای از افزوده شدن نام چهار شهفرایند روس به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می شود، خبر داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است که این چهار شهفرایند روس تلاش کرده اند که بر فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیر گذاشته و نهادهای دموکراتیک این کشور را تضعیف کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شده است که دولت روسیه با استفاده از طیف وسیعی از نیروهای نیابتی سعی دارد بین احزاب سیاسی در آمریکا تفرقه افکنده و تصمیمات رأی دهندگان آمریکایی را در راستای منافع خود تغییر دهد.

زمزمه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مطرح شد و برخی مخالفان ترامپ ادعا کردند که دولت روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا مداخله کرده است؛ ادعایی که با وجود تحقیقات گسترده نهادهای مربوطه در آمریکا به رهبری رابرت مولر بازرس ویژه این پفراینده هرگز به اثبات نرسید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 488

به "تحریم 4 شهروند روس به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم 4 شهروند روس به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید