تاکید بر لزوم گسترش روابط فرهنگی ایران و برزیل

به گزارش مجله شهبازی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاکید بر لزوم گسترش روابط فرهنگی ایران و برزیل صورت گرفت.

تاکید بر لزوم گسترش روابط فرهنگی ایران و برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

داستان چیست؟

رودریگو دی آزردو سانتوس، سفیر برزیل در تهران و جبرییل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران در ملاقات دوجانبه در موزه ملی ایران بر لزوم حفظ و گسترش همکاری در زمینه های فرهنگی و تعامل و نقش آفرینی موزه ها با هدف ارتقای این مهم تاکید کردند.

در ابتدای این ملاقات، رودریگو دی آزردو سانتوس با اشاره به روابط تاریخی و محبت آمیز ایران و برزیل گفت: مناسبات دو کشور از سابقه مثبت و طولانی برخوردار است و بواسطه گسترش روابط فرهنگی می توان در تعمیق آن کوشید. به همین دلیل تقویت روابط فرهنگی موزه ها آنقدر موثر است که باید برای ارتقای آن تلاش کرد.

او با اشاره به موفقیت نمایشگاه ایران؛ مهد تمدن در هلند و اسپانیا و همچنین سابقه برگزاری نمایشگاه موزه ملی ایران در برزیل، نقش موزه ها را در تقویت دوستی کشورها بسیار موثر دانست و اضافه نمود: برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی- فرهنگی بستر مناسبی برای ارتقای سطح روابط دو کشور است و از آن می توان در راستای منافع دو ملت بهره برد.

او با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های موزه ای منجر به شناخت و دوستی پایدار ملت ها با یکدیگر و ایجاد تصویر جدیدی از دو طرف شده و باعث تضعیف تبلیغات منفی رسانه ها می گردد، ادامه داد: توسعه روابط فرهنگی با ایران برای برزیل از اهمیت فراوانی برخوردار است. من در جهت گسترش ارتباطات و همکاری ها تلاش و تلاش ویژه ای خواهم داشت.

جبرئیل نوکنده نیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت گسترش و تقویت تعاملات فرهنگی موزه های دو کشور، برگزاری نمایشگاه های متقابل از آثار تاریخی فرهنگی برزیل و ایران با سابقه فرهنگی و تمدنی درخشان را مهم دانست.

او از پیشنهادات سفیر برزیل استقبال کرد و گفت: تحقق برگزاری نمایشگاه های متقابل در اولویت کاری موزه قرار داشته و موزه ملی ایران آمادگی خود را برای توسعه همکاری های همه جانبه میان موزه ای اعلام می نماید.

وی به گسترش فعالیت مجازی موزه ها در پی محدودیت های ناشی از شیوع کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: گسترش فعالیت مجازی بعنوان کارکردی مضاعف در عملکرد موزه ها است، بنابراین پیشنهاد می کنم برگزاری نمایشگاه ها و پروژه های مجازی مشترک، تا برطرف همه گیری کرونا ادامه داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 508

به "تاکید بر لزوم گسترش روابط فرهنگی ایران و برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم گسترش روابط فرهنگی ایران و برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید