بوبلیک - یادگاری از معماری های عجیب عهد شوروی - مجموعه آپارتمان های حلقوی

به گزارش مجله شهبازی، در زمان اوج سوسیالیسم و هنگامی که هنوز شوروی و بلوک شرق معنی داشت، معماری های خاصی رواج داشت که دیگر نمونه جدید آنها کمتر دیده می گردد.

بوبلیک - یادگاری از معماری های عجیب عهد شوروی - مجموعه آپارتمان های حلقوی

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بعد از جنگ جهانی دوم به تدریج از جمعیت روستایی و مقیم در شهرهای کوچک روسیه کاسته می شد و بر جمعیت شهرهای بزرگ و به ویژه مسکو افزوده می شد. ساختمان سازان و معماران باید به این فرایند پاسخ می دادند.

در این بین، در سال 1972، دو معمار شوروی به نام های اوژن استامپو و الکساندر مارکلوف دست به ابتکار جالبی زدند. آنها در محله ای از مسکو موسوم به Ochakovo-Matveevskoe مجموعه ساختمان هایی با معماری حلقوی ساختند. آنها اسم این ساختمان را بوبلیک گذاشتند که در زبان روسی، نان شیرینی معنی می دهد.

کلا 913 آپارتمان در بوبلیک وجود داشت. قرار بود که به مناسبت المپیک 1980 مسکو، این معماری به صورت پیچیده تری و در قالب پنج حلقه المپیک در هم فرورفته تکرار گردد، اما پیچیدگی کار، بزرگ بودن پروژه و نیز هزینه بالای نگهداری اجازه نداد این پروژه اجرا گردد.

پروژه بوبلیک از آن موقع یه یادگار مانده است و علیرغم اینکه تک تک آپارتمان ها به صورت واحد، زمخت به نظر می رسد، اما کل پروژه زیبایی خاص خود را در دارد و در فصول مختلف ساختمان ها در جوار محوطه سبز درونی، سوژه خوبی برای عکاسان ایجاد می نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 220

به "بوبلیک - یادگاری از معماری های عجیب عهد شوروی - مجموعه آپارتمان های حلقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوبلیک - یادگاری از معماری های عجیب عهد شوروی - مجموعه آپارتمان های حلقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید