ببینید ، شرایط اسفناک حیوانات در باغ وحش ساری ، لاغری وحشتناک و ناراحت کننده شیر نر را ببینید (ویلای یک طبقه مدرن)

به گزارش مجله شهبازی، اداره کل محیط زیست مازندران درباره شرایط وخیم بعضی حیوانات باغ وحش طاهرده ساری گفت: در بازدید از این باغ وحش، یک قلاده شیر نر که به صورت غیرطبیعی لاغر و ضعیف شده بود، مشاهده شد.

ببینید ، شرایط اسفناک حیوانات در باغ وحش ساری ، لاغری وحشتناک و ناراحت کننده شیر نر را ببینید (ویلای یک طبقه مدرن)

جهت دریافت خدمات ویلای یک طبقه مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به تازگی تصاویر و فیلم هایی از شرایط اسفناک حیوانات در باغ وحشی در ساری منتشر شده است؛ حیونات این باغ وحش که شامل گونه هایی از جمله شیر، خرس و ...، هستند، از سوء تغذیه رنج برده و در حال احتضار هستند.

پیرو تصاویر منتشر شده از شرایط اسفناک حیوانات باغ وحش طاهرده ساری در فضای مجازی، اداره کل محیط زیست مازندران توضیحاتی را منتشر کرده است:

1. باغ وحش طاهرده ساری پس از اخذ موافقت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه تعهد مبنی بر انتقال به مکان مناسب و مجاز، مجوز ادامه فعالیت برای دوره سه ساله را اخذ کرده که تا مهر ماه سال آینده معتبر است.

2. بازدید ویژه ای در روز یکشنبه 2 بهمن ماه 1401 به وسیله معاون این اداره کل به همراه رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری انجام که در این بازدید محل نگهداری و جانمایی جانوران وحشی پستاندار نظیر شیر، خرس، روباه، مرال، گراز ... و پرندگانی نظیر قرقاول، قو، عقاب، دال و کبوتر مناسب ارزیابی شد اما مشاهده شد یک قلاده خرس قهوه ای نر به علت بیماری، به صورت جداگانه در قرنطینه نگهداری تا دوره درمان آن تکمیل گردد. گونه مذکور به علت دوران نقاهت، از نظر جثه ای لاغر و ضعیف بوده اما در راه رفتن و سایر فعالیت های حیاتی مسئله ای نداشته است.

3. بعلاوه در بازدید فوق یک قلاده شیر نر که به صورت غیرطبیعی لاغر و ضعیف شده بود، مشاهده شد که توصیه لازم به مالک باغ وحش جهت انجام معاینه و درمان بیماری صورت گرفت ضمن آنکه گونه مورد نظر دارای سنی بیش از 15 سال بوده و از کهولت سن نیز رنج می برد.

4. براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، باغ وحش ها ملزم به بهره گیری از خدمات دامپزشک به طور دائمی بوده که واحد یاد شده نیز ضمن بهره گیری از دامپزشک مقیم، فرآیند درمان گونه های یاد شده را در دستور کار خود دارد. از طرفی پایش و نظارت بر نحوه نگهداری کلیه مراکز نگهداری و تکثیر و پرورش حیات وحش نیز به طور مستمر از سوی این اداره کل صورت می گیرد و در صورت هرگونه قصور، اقدام قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

5. شایان ذکر است، مواردی مانند بیماری، ضعف، پیری، مرگ طبیعی و ... در کلیه جانوران اهلی و وحشی امری طبیعی بوده، با این اوصاف، در مورد اعمال حساسیت های بیشتر در امر نظارت، تغذیه، شرایط محیط نگهداری جانوران، بیماری ها و اطلاع رسانی به موقع وقایع به این اداره کل موارد و تذکرات لازم به مالک باغ وحش طاهرده ساری ارائه شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1476

به "ببینید ، شرایط اسفناک حیوانات در باغ وحش ساری ، لاغری وحشتناک و ناراحت کننده شیر نر را ببینید (ویلای یک طبقه مدرن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، شرایط اسفناک حیوانات در باغ وحش ساری ، لاغری وحشتناک و ناراحت کننده شیر نر را ببینید (ویلای یک طبقه مدرن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید