باور اشتباه مردم درباره لاغری با مصرف شیر

به گزارش مجله شهبازی، تیرنگ نیستانی، با بیان اینکه هدف از رژیم های غذایی کاهش یا کنترل وزن باید ارتقای سلامت باشد ادامه داد: اگر هدف صرفاً کاهش وزن باشد، هر راهکاری می تواند برای لاغر شدن به عنوان ابزار استفاده گردد، این کار به ضرر سلامت منجر خواهد شد.

باور اشتباه مردم درباره لاغری با مصرف شیر

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به این موضوع که خوردن غذا های کم کالری به کاهش وزن یاری می نماید، گفت: بعضی از افراد برای اینکه وزنشان را کم نمایند به رژیم های لاغری میوه و سبزیجات رو می آورند و انواع میوه ها را در سبد غذایی شان قرار می دهند غافل از این که استفاده بیش از حد از میوه ها هم برای رژیم لاغری مناسب نیست و حتی به علت قند بالا باعث چاق شدن هم می گردد.

نیستاتی با بیان اینکه استفاده بیش از حد احتیاج بدن از شیر با هدف لاغر شدن یکی دیگر از باور های غذایی غلطی است که بسیار رایج است، گفت: استفاده از شیر و لبنیات در مقادیر توصیه شده هیچ اشکالی ندارد و می تواند سلامت بدن را تضمین کند، ولی نکته اینجا است که افراط در مصرف این ماده غذایی موجب انباشت چربی در بدن می گردد.

وی ادامه داد: هر لیوان شیر 2.5 درصد چربی معادل 10 قاشق برنج (من های روغن) کالری دارد، بنابراین با این باور که شیر غذایی سالم است و کالری ندارد، نمی توان بیش از اندازه توصیه شده (دو لیوان در روز) از این ماده غذایی استفاده کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1475

به "باور اشتباه مردم درباره لاغری با مصرف شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور اشتباه مردم درباره لاغری با مصرف شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید