بازگشایی بزرگترین گلخانه ویکتوریایی در لندن

به گزارش مجله شهبازی، خانه معتدل در باغ گیاه شناسی سلطنتی، کیو، در لندن پس از پنج سال دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شد.

بازگشایی بزرگترین گلخانه ویکتوریایی در لندن

اگر از علاقه مندان به طبیعت و گیاهان هستید، شاید دوست داشته باشید که باغ های گیاه شناسی سلطنتی کیو (Kew) در لندن را هم در لیست سفرهای خود بگنجانید. خانه معتدل (House of Temperatures)، بزرگ ترین گلخانه ویکتوریایی دنیا، به تازگی و بعد از پنج سال بازسازی با هزینه 55٬000٬000 دلار (55 میلیون) بازگشایی شده است. این امر به علت افزایش سن این باغ و شرایط داخلی پیچیده لازم برای حفظ گیاهانی که در آن می فرایند، ضروری به نظر می رسید.

برای بازسازی این گلخانه 4880 متر مربعی که در سال 1860 ساخته شد و اکنون دیگر احتیاج مبرمی به تعمیرات داشت، بیش از 5280 لیتر رنگ استفاده شد. این ساختمان که در لیست سازه های درجه یک واقع شده است، به وسیله 400 کارگر و پیمانکار که در مراحل مختلف در این پروژه مشغول بوده اند، به میزان ای تراشیده شد که تنها ستون های فلزی آن باقی ماند.

این پروژه، یک پروژه ساختمانی طولانی و پیچیده بود که طی آن، 69000 جزء از ساختمان حذف، تعمیر یا جایگزین شدند که 15000 پانل شیشه ای و 116 گلدان هم از شامل می شدند.

این گلخانه در طول تاریخ خود منزلگاه بعضی از مجذوب نماینده ترین و مهم ترین گیاهانی بوده است که در کیو وجود دارند. این گلخانه در حال حاضر دارای بیش از 10٬000 گیاه مربوط به آب و هوای معتدل است که در نقاط مختلف دنیا می رویند. این مجموعه شامل بعضی از نمونه های نادر و مواردی است که در معرض تهدید انقراض هستند.

بازسازی های صورت گرفته در این گلخانه تضمین می نمایند که نور کافی به داخل گلخانه بتابد؛ بخشی از این موضوع به خاطر هرس گیاهان بسیار مرتفع این گلخانه و یا جایگزینی آن ها با گیاهان کوتاه تر است. این کار باعث رویش متراکم تر گیاهانی که اکنون دیگر از زیر سایه گیاهان دیگر بیرون آمده اند، هم شده است.

به گفته مسئولین این گلخانه که به عنوان سایت میراث دنیای یونسکو هم به ثبت رسیده است، خانه معتدل بیش از 1٬000٬000 (یک میلیون) بازدیدنماینده را در هر سال جذب خود می نماید و بازگشایی مجدد آن، بازدیدنماینده های بیشتری را هم به آنجا خواهد کشاند. کیو، برای بازگشایی این گلخانه در فصل تابستان رویدادهایی را تدارک دیده است. اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید در سایت آن مطالعه کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1249

به "بازگشایی بزرگترین گلخانه ویکتوریایی در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بزرگترین گلخانه ویکتوریایی در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید