آشنایی با شهر سانتیاگو شیلی

به گزارش مجله شهبازی، مرکز کشور شیلی اخیرا در صدر بسیاری از جدول های مقاصد سفر قرار گرفته است اما در میان دوستداران محیط زیست هنوز جزو شهرهای سبز به حساب نمی آید.

آشنایی با شهر سانتیاگو شیلی

بر اساس نظرسنجی سال 2015 امریکن اکسپرس تراول، شهر سانتیاگو شیلی دومین مقصد سفر بین المللی محبوب در جهان شناخته شد، درست بعد از لندن!

این شهر در بین مهاجرین هم مقصد جذابی است چون قطعا مشتاق هستند که از ویژگی های معروف سانتیاگو مثل امنیت و هزینه پایین مسکن بهره ببرند.

بیست سال اخیر در سانتیاگو صرف نوسازی بافت های فرسوده شده است و امروزه توانسته اند به بالاترین جایگاه در زمینه حمل و نقل عمومی برسند: در تمام آمریکای جنوبی بهترین سیستم متعلق به شیلی است.

موقعیت جغرافیایی سانتیاگو در مرکز شیلی، این شهر را برای مرکز بودن و همچنین تبدیل شدن به یکی از قطب های سفر آمریکای لاتین بسیار مناسب می کند.

اما همین موقعیت عالی بلای جان این شهر هم شده است.

رشته کوه آند مانند برج هایی بلند بالاسر این شهر گود خودنمایی می کنند و باعث می شوند که یک پدیده هواشناسی به نام وارونگی حرارتی به وجود بیاید؛ این پدیده کاری می کند که دود و غبار در پایین تر سطح نزدیک به زمین بمانند، برای مثال نزدیک سطح خیابان.

در میان این همه آلودگی، استخراج از معدن و ذوب فلزات از صنایع پر رونق در کوه های اطراف منطقه است که به اندازه غبار در شهر می افزاید.

هوای شهر سانتیاگو بدترین ویژگی آن است و به دلیل ذرات خطرناکی که در خود دارد و آنها را داخل ریه های مسافران و بازدید کننده ها می کند، مرزهای استاندارد کانون حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و سازمان سلامت جهانی را رد کرده است.

البته سیستم گسترده حمل و نقل در این شهر، همانطور که به صنعت توریسم آن کمک کرده، یک حرکت ملی برای رفع کردن مساله آلودگی هوا هم بوده است.

با فراهم کردن هرچه بیشتر وسایل نقلیه عمومی برای مرکز و همینطور حومه پهناور شهر، امید آن می رفت که افراد کمتری از ماشین شخصی استفاده کنند.

و گویا در برهه ای از زمان، واقعا جواب داد!

با به راه افتادن اولین سیستم حمل و نقل عمومی، آلودگی به 3/1 اندازه کاهش یافت.

اما بعد از دوره از زمان، آلودگی به شکل توصیف نشدنی دوبرابر شد.

سانتیاگو برنامه ریزی کرده بود تا یکی دیگر از مسائل محیط زیستی خود را هم حل نماید؛ تصفیه فاضلاب.

با در نظر گرفتن امکانات مختلف همراه با جایزه، پیروز شد 100 درصد فاضلاب شهر را تصفیه کند که بسیار مساله مهمی است چون بیشتر کشورها نهایتا پیروز به تصفیه 70 درصد فاضلاب می شوند.

با اینکه مسائل آینده آلودگی آب به خوبی حل شد، سانتیاگو هنوز مجبور است با آلودگی سنگین رود ماپوچو دست وپنجه نرم کند. ریختن فاضلاب و زباله های صنعتی به این رود برای سال های متمادی، اثر خود را بر این نزدیک ترین منبع آب سانتیاگو گذاشته است.

خوشبختانه، سانتیاگو تا زمانی که پذیرای مسافران ورودی باشد، قادر خواهد بود که مسائل محیط زیستی خود را رفع کند.

در واقع، سانتیاگو می تواند درآمدی که از صنعت توریسم دارد را به عنوان بودجه ای برای مقابله با اندازه گسترده ردپای کربنی خود به کار بگیرد؛ که البته پول کمی هم نخواهد بود!

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1219

به "آشنایی با شهر سانتیاگو شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر سانتیاگو شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید