اولین ناوشکن اطلاعاتی ارتش به آب انداخته شد

به گزارش مجله شهبازی، تهران (پانا) - فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به آب اندازی اولین شناور اطلاعاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت این شناور در حقیقت یک ناوشکن در حوزه اطلاعاتی است.

اولین ناوشکن اطلاعاتی ارتش به آب انداخته شد

به گزارش رادیو گفت وگو، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اولین شناور اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در گام نهایی است گفت: ماموریت اصلی این ناوشکن در حوزه اطلاعاتی تعریف شده است. از ابتدای انقلاب اسلامی تحت تحریم شدید به ویژه در حوزه نظامی بوده ایم اما امروز به توانمندی در ساخت شناور اطلاعاتی رسیده ایم.

وی درباره ویژگی های این شناور شرح داد و بیان نمود: تمام سامانه هایی که در حوزه اشراف اطلاعاتی بر روی این شناور نصب می گردد به دست توانمند دانشمندان بسیار عزیز و جوانان غیورمندی است که حاضر نیستند لحظه ای دست از کار بکشند.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شناور اطلاعاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بالگردبر است و هم برای نخستین بار در طراحی آن آشیانه بالگرد طراحی شده است. در حقیقت این شناور همزمان می تواند دو بالگرد را همراه داشته باشد و تجهیزات اطلاعاتی روی همان بالگردها نیز نصب گردد.

وی با تصریح بر اینکه شناور اطلاعاتی یک شناور جنگی و نظامی محسوب می گردد اظهار کرد: این شناور توانایی دفاع از خود را در دریا دارد. هر شناور معمولا یک ماموریت اصلی و یک ماموریت جانبی و فرعی دارد که تعداد ماموریت ها به توانمندی تجهیزاتی آن بستگی دارد.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به اینکه این ناوشکن هم برای کشف و شناسایی و هم برای دفاع، سامانه های لازم را دارد، مطرح کرد: معمولا شناورهای اطلاعاتی به صورت مستقل به ماموریت های دور نمی فرایند و حتما یک یگان همراه که شامل ناوشکن چند منظوره می گردد با آن به ماموریت می رود.

وی درباره زمان بهره برداری از این ناوشکن گفت: فرایند به آب انداختن شناور اطلاعاتی ارتش تقریبا صورت گرفته است و مراحل نصب تجهیزات به سرعت در حال اجرا است و به زودی شاهد الحاق آن به بدنه عملیاتی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1211

به "اولین ناوشکن اطلاعاتی ارتش به آب انداخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ناوشکن اطلاعاتی ارتش به آب انداخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید