امکان سرمایه گذاری مردم روی طرح های دانش بنیان

به گزارش مجله شهبازی، علی ناظمی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره تامین اقتصادی جمعی گفت: تامین اقتصادی جمعی یک مدل حمایتی برای توسعه ایده های نوآورانه به وسیله مردم است.

امکان سرمایه گذاری مردم روی طرح های دانش بنیان

وی با بیان اینکه این روش تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و طرح های فناورانه از سوی مردم در جهان سابقه طولانی ندارد اما اجرایی می گردد، گفت: در این روش، مردم می توانند مبالغ خرد خود را روی پروژه های دانش بنیان سرمایه گذاری نمایند تا ایده ها به نتیجه برسند.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این صندوق در صدد برآمدیم تا با تضمین یا بیمه این نوع از تامین اقتصادی، نگرانی مردم در صورت شکست پروژه را از بین ببریم.

ناظمی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی بر حسب ماموریت و وظیفه خود در پی یاری به شرکت های دانش بنیان است که رشد نمایند و تامین اقتصادی شوند؛ اما از طرفی هم سعی داریم از مردمی که روی این طرح های دانش بنیان سرمایه گذاری می نمایند هم با ارائه تضمین هایی، پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم با حداقل سرمایه 500 هزار تومانی می توانند روی طرح های دانش بنیان سرمایه گذاری نمایند، افزود: در صورت پیش رفتن پروژه، مردم در سود شرکت سهیم خواهند بود و اگر پروژه با شکست روبرو گردد، صندوق نوآوری و شکوفایی صددرصد پول سرمایه گذاری شده را به سرمایه گذاران از قشر مردم باز می گرداند.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اسم کرد: هدف ما حمایت از شرکت های دانش بنیان است به همین علت از ظرفیت تامین اقتصادی جمعی استفاده کردیم تا شرکت ها درگیر چالش های سرمایه گذاری بانکی، وثیقه و …نشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 24 طرح دانش بنیان بعد از داوری ها انتخاب شدند که امکان سرمایه گذاری از سوی مردم را دارند، گفت: مردم می توانند روی محصولات این شرکت ها سرمایه گذاری نمایند.

به گفته وی، نکته حایز اهمیت در این تامین اقتصادی جمعی، از بین نرفتن پول مردم به هنگام شکست پروژه بوده و ریسک این سرمایه گذاری صفر است؛ ضمن اینکه در صورت موفقیت طرح، مردم در سود شرکت سهیم هستند.

ناظمی با اشاره به کمترین مقدار سرمایه گذاری روی پروژه های دانش بنیان گفت: مردم می توانند از 500 هزار تومان به بالا روی طرح های دانش بنیان سرمایه گذاری نمایند و برای کشور هم ارزش افزوده ایجاد نمایند.

ناظمی افزود: این 24 طرح شرکت های دانش بنیان برای حضور در یک برنامه تلویزیونی داوری شده اند که به محض پخش برنامه، مردم می توانند به وسیله سایتی سرمایه گذاری خود را شروع نمایند.

وی تاکید نمود: اگر این روش تامین اقتصادی جمعی جا بیافتد خیلی از شرکت های جوان با سرمایه مردم پا می گیرند.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: فناوری اطلاعات، ماشین آلات، پزشکی، نانو، مس، فولاد و… از جمله حوزه های این شرکت های دانش بنیانی هستند که مردم می توانند روی آنها سرمایه گذاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1098

به "امکان سرمایه گذاری مردم روی طرح های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان سرمایه گذاری مردم روی طرح های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید