اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت گردشگری خارجی را دارد

به گزارش مجله شهبازی، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت و جاذبه های گردشگری اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت گردشگری خارجی را دارد.

اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت گردشگری خارجی را دارد

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه با نماینده وزارت امور خارجه در استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت ها و جاذبه های مختلفی که در استان وجود دارد و نیز تقویت زیرساخت های گردشگری استان در سال های اخیر، اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت گردشگری خارجی را دارد.

او اضافه نمود: در راستای رونق صنعت گردشگری انتظار می رود نمایندگی وزارت امور خارجه برای برگزاری نشست های بین المللی در زمینه گردشگری همکاری و اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت و آمادگی اردبیل برای پذیرش گردشگران خارجی در صورت صدور ویزای گردشگری اعلام کرد: کوشش برای ایجاد رویکرد و نگاه ملی به سمت و سوی اردبیل در راستای جذب گردشگران خارجی از اولویت ها به شمار می رود.

فلاحی از برگزاری نشست با سفرای کشور های همسایه در راستای پیشبرد اهداف گردشگردی استان اطلاع داد و اضافه نمود: در کنار این اقدام، فضاسازی رسانه ای در شبکه های بین المللی برای شناساندن جاذبه های گردشگری استان ضروری و جزو برنامه ها به شمار می رود.

او با اشاره به حضور گسترده اتباع آذری در استان اردبیل در سال های گذشته گفت: این یک ظرفیت بزرگ برای گردشگری خارجی استان به شمار می رود که باید بهره برداری مناسب از این ظرفیت داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر برگزاری نشست در زمینه جذب گردشگران آذربایجان و ترکیه به وسیله نمایندگی امور خارجه در استان ادامه داد: استقبال گردشگران از کشور های روسیه و عمان برای گردشگری زمستانی در حد مطلوبی بوده که آمادگی لازم برای جذب این گردشگران در استان را داریم.

فلاحی توضیح داد: با توجه به قابلیت ها و جاذبه های مختلفی که در استان وجود دارد و نیز تقویت زیرساخت های گردشگری استان در سال های اخیر، اردبیل باید پایلوت گردشگری خارجی باشد که در این زمینه اقدامات لازم را انجام می دهیم و انتظار می رود نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نیز همراه این اداره کل در تحقق برنامه های گردشگری خارجی باشد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1199

به "اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت گردشگری خارجی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل ظرفیت تبدیل به پایلوت گردشگری خارجی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید