اجرای بیش از 200 پروژه در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، یکی از روش های فرآوری مواد غذایی و محصولات کشاورزی، استفاده از فناوری های زیستی است. روشی که در صنایع غذایی جهان به سرعت در حال رشد و توسعه است.

اجرای بیش از 200 پروژه در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی

استفاده از بیوکاتالیست ها در فرآیند تولید نان، فرآیندهای استخراج، تصفیه و استریفیکاسیون روغن های خوراکی، تولید محصولات لبنی، استخراج پروتئین و غیره از جمله این روش ها است. این کار در ایران با اجرای 270 پروژه تعریف شده در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا است.

توسعه فرآوری زیستی در فرآیند تولید محصولات غذایی و کشاورزی علاوه بر بهبود ویژگی های محصول و کاهش هزینه های تولید، در تضمین سلامت محصولات غذایـی نیز موثر است.

به همین علت و با توجه به اهمیت اجرای این کار، 10 طرح در زمینه توسعه روغن های خوراکی تعریف شده است که این کار در صورت اجرای درست و با استفاده از ظرفیت های موجود، می تواند برای 200 نفر اشتغال پایدار ایجاد کند.

برنامه دیگری که در این حوزه مدنظر است، توسعه استفاده از محصولات غذایی و نوشیدنی های تخمیری است که قرار است 10 پروژه ملی اجرایی شود و 300 نفر اشتغال ایجاد کند.

همچنین در این راه، توسعه استفاده از کاتالیست های زیستی در تولید نان و نوشیدنی های لبنی و غیرلبنیم نیز با اجرای 10 پروژه تعریف شده است که می تواند 300 اشتغال پایدار در کشور به وجود آورد.

اجرای 200 پروژه در زمینه بسته بندی محصولات کشاورزی و غذایی با رویکرد صادرات هم برنامه دیگری در این حوزه است که طی 5 سال، برای یک هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

فرآوری غلات و حبوبات نیز با اجرای 20 پروژه در حال اجرا است. این کار هم می تواند زمینه اشتغال را برای 200 نفر فراهم کند. همچنین 20 پروژه برای فرآوری گوشت، شیر و لبنیات تعریف شده است که با اجرای کامل آنها 400 نفر می توانند از مزایای اشتغالزایی آن بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1243

به "اجرای بیش از 200 پروژه در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از 200 پروژه در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید