اتحادیه اروپا: طالبان فرصت حضور در کنفرانس ژنو را از دست داد

به گزارش مجله شهبازی، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که طالبان می توانست در کنفرانس ژنو برای افغانستان مشارکت کند اما اکنون این فرصت را از دست داد.

اتحادیه اروپا: طالبان فرصت حضور در کنفرانس ژنو را از دست داد

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اندریاس وان برنت سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با انتشار یک پیغام ویدئویی گفت که اگر طالبان سطح خشونت ها را کاهش می داد این گروه می توانست در نشست ژنو برای افغانستان شرکت کند.

وی اضافه کرد: این یک فرصت بسیار عالی برای طالبان بود تا خود را به دنیایان نشان دهد اما اکنون فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سفیر اتحادیه اروپا همچنین سطح خشونت ها در افغانستان را بسیار بالا خواند و تاکید نمود که مشارکت طالبان در نشست ژنو در چنین شرایطی را مناسب نمی داند.

پیش از این نیز صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که طالبان برخلاف تعهداتش در توافقنامه قطر سطح خشونت ها را بطور بی سابقه ای افزایش داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی تماس جامعه دنیای با طالبان، مذاکرات قطر و توافقنامه آمریکا با این گروه قطع خشونت ها بود، خطاب به جامعه دنیای گفت که تا قبول آتش بس توسط این گروه نباید هیچ نوع امتیازی به آن ها داده گردد.

نشست ژنو با مشارکت وزرای خارجه حدود 70 کشور حامی اقتصادی افغانستان به رهبری آمریکا قرار است تا هفته دیگر در کشور سوئیس برگزار گردد.

حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان روز گذشته در نشست علنی مجلس اظهارداشت که جامعه دنیای 10 شرط عمده را برای ادامه یاری به افغانستان و طالبان مشخص نموده است و ابراز نگرانی کرد که احتمال سرانجام این یاری ها وجود دارد.

اتمر اما جزئیاتی درباره این شروط ارائه نکرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 596

به "اتحادیه اروپا: طالبان فرصت حضور در کنفرانس ژنو را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: طالبان فرصت حضور در کنفرانس ژنو را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید