آمریکا به دنبال ایجاد تأسیسات نظامی جدید در همسایگی روسیه

به گزارش مجله شهبازی، آمریکا و نروژ قراردادی را امضا کردند که ساخت پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور را ممکن می سازد.

آمریکا به دنبال ایجاد تأسیسات نظامی جدید در همسایگی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا و نروژ روز آدینه قراردادی را امضا کردند که به آمریکایی ها اجازه می دهد در خاک این کشور همسایه دریایی روسیه تأسیسات نظامی احداث کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این قرارداد، آمریکایی ها می توانند در سه پایگاه هوایی و دریایی نروژ تأسیساتی را احداث نمایند.

با این حال طرف نروژی توضیح داد، آمریکا نمی تواند به طور دائم در این کشور مستقر گردد و پایگاه مختص به خود را داشته باشد. این قرارداد پیش از اجرایی شدن باید به تصویب مجلس نروژ نیز برسد.

اواخر سال گذشته، بمب افکن های راهبری B-1 آمریکا برای اولین بار وارد نروژ شده و اقدام به برگزاری رزمایش کردند که با واکنش مسکو همراه شد.

قرارداد نظامی آمریکا و نروژ درحالی امضا شده است که اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند. روسیه ادعای اوکراین را رد نموده و با هشدار به آمریکا اعلام نموده به نفع آمریکاست که کشتی های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور نگه دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با رد ادعای غرب در زمینه اقدام های تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفته است، تکرار مداوم چنین سخنانی تنها موجب بی ارزش شدن بیشتر واشنگتن می گردد.

در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش همسو باهم از اوکراین حمایت نموده اند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای سی -130 نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در کی یف فرود آمد. گفته می گردد که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای یاری به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

با این حال پنجشنبه شب پنتاگون از تصمیم خود برای اعزام دو ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه در بحبوحه افزایش تنش میان اوکراین و روسیه، عقب نشینی کرد. اما به گفته کریستینا کوین سرپرست سفارت واشنگتن در کی یف، آمریکا امکان افزایش حضور نظامی خود در اوکراین را در صورت احتیاج مورد آنالیز قرار خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 873

به "آمریکا به دنبال ایجاد تأسیسات نظامی جدید در همسایگی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال ایجاد تأسیسات نظامی جدید در همسایگی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید