تور هند: آثار موزه ملی ایران از نمایشگاه هند بازگشت

به گزارش مجله شهبازی، اشیای موزه ملی ایران که از نوروز سال جاری در موزه ملی دهلی نو و بعلاوه در نمایشگاه پیوندهای پایدار در مرکز ملی هنرهای ایندیرا گاندی به نمایش گذاشته شده بود، به کشور بازگشت.

تور هند: آثار موزه ملی ایران از نمایشگاه هند بازگشت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران اعلام نمود که نمایشگاه مشترک آتش جاوید با مشارکت موزه ملی ایران، موزه ملی دهلی نو، موزه بریتانیا، موزه آرمیتاژ و چند موسسه دیگر پس از نزدیک به سه ماه خاتمه یافت و آثار این نمایشگاه که از ایران به دهلی منتقل شده بود، به کشور برگردانده شد.

وی اعلام کرد که این دو نمایشگاه هم زمان با نوروز و شروع سال نو ایرانی در شهر دهلی نو، مرکز هند افتتاح شدند. این نمایشگاه ها نخستین نمایشگاه های موزه ملی ایران بودند که در جغرافیای نوروز در خارج از مرزهای کشور برگزار شدند. موضوع اصلی این دو نمایشگاه فرهنگ پارسی و تاریخ آن به خصوص در ایران باستان بود.

او تاکید نمود که موزه ملی ایران در این نمایشگاه 28 اثر منتخب از مکان های باستانی ایران مانند تخت جمشید، شوش، همدان، کلورز، رشی، نصفی، اصطلخ جان، کلاردشت، ساری، کلماکره، جلیان فارس، قومس، بردنشانده، حاجی آباد فارس، حصار و چند مکان دیگر فرستاده بود که توالی فرهنگی آن از هزاره سوم پیش از میلاد (عصر مفرغ) تا خاتمه دوره ساسانی است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1205

به "تور هند: آثار موزه ملی ایران از نمایشگاه هند بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: آثار موزه ملی ایران از نمایشگاه هند بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید