جاذبه های تاریخی تبریز در شانگهای معرفی می شوند

به گزارش مجله شهبازی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، جاذبه های تاریخی تبریز در شانگهای معرفی می شوند.

جاذبه های تاریخی تبریز در شانگهای معرفی می شوند

هیو موچین، رئیس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین در ملاقات با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در پی سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشور چین و عقد قرارداد 25 ساله منعقد شده و در راستای تبادلات فرهنگی و تاریخی پس از حضور در تهران و اردبیل، به تبریز سفر نموده ایم تا زمینه های همکاری مورد کنکاش بیشتر قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس، معرفی دو جانبه ظرفیت های گردشگری در توافق مشترک موزه شانگهای چین و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به انجام خواهد رسید.

موچین همکاری و تعاملات مشترک موزه شانگهای چین و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را برای شناسایی ظرفیت های گردشگری 2 طرف مهم و بسیار مشخص کننده دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این ملاقات گفت: با توجه به علاقه و تمایل رئیس موزه فرهنگ و هنر شانگهای چین در راستای تقویت روابط فرهنگی با شهر تاریخی تبریز، مقرر شد تا برنامه ریزی لازم برای معرفی جاذبه های تاریخی تبریز در موزه شانگهای انجام گردد.

احمد حمزه زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در امسال یازدهمین دوره از کنفرانس میراث تاریخی ملموس در تاریخ بشریت در شهر شانگهای برگزار خواهد شد، لذا حضور آذربایجان شرقی در طول این کنفرانس در معرفی شدن آثار و ابنیه های تاریحی استان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش از این نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری هنرمندان چینی در تهران و اصفهان برگزار شده بود که با اعلام آمادگی آذربایجان شرقی در راستای میزبانی برای برگزاری این نمایشگاه در یکی از بناهای تاریخی تبریز و بعلاوه نمایشگاهی مشابه در موزه شانگهای با حضور هنرمندان استان تعاملات لازم انجام می گردد.

حمزه زاده از آمادگی هر 2 طرف برای عقد تفاهم نامه مشترک همکاری اطلاع داد و اضافه کرد: در این زمینه برگزاری تور آشناسازی فعالان حوزه گردشگری و هنرمندان صنایع دستی چین با ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی در دستور کار نهاده شد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1493

به "جاذبه های تاریخی تبریز در شانگهای معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های تاریخی تبریز در شانگهای معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید