20 دقیقه ورزش سنگین در روز، باعث تقویت حافظه می گردد

به گزارش مجله شهبازی، طبق یک مطالعه نو منتشر شده در مجله علوم اعصاب شناختی، ورزش سنگین برای یک دوره کوتاه مدت می تواند باعث تقویت حافظه گردد. طبق این تحقیقات تمرین های روزانه 20 دقیقه ای برای مدت 6 هفته به طور چشمگیری عملکرد به اصطلاح حافظه رابط یا حافظه تداخلی را بهبود می بخشد.

20 دقیقه ورزش سنگین در روز، باعث تقویت حافظه می گردد

تئوری حافظه رابط به شیوه ای اطلاق می گردد که اطلاعاتی را که قبلا می دانیم و حفظ نموده ایم ممکن است منجر به یادگیری مطالب نو گردد. حافظه رابط به این معنی است که دانش قدیمی به صورت یکپارچه با اطلاعات نو کار کند. یعنی به عنوان مثال ما را قادر به تشخیص یک ماشین نو از قدیمی نماید، حتی اگر یک نام تجاری و مدل مشابه داشته باشند.

ورزش سنگین حافظه تداخلی را افزایش می دهد

در یک آزمایش، 95 شرکت نماینده جوان را نتخاب کردند. شرکت نمایندگان در یکی از سه سناریوی زیر برای مدت 6 هفته شرکت کردند: تمرینات فیزیکی و شناختی، تنها تمرین فیزیکی و بدون تمرین.

تمرینات فیزیکی شامل 20 دقیقه در هر روز بود.

از شرکت نمایندگان نیز خواسته شد تا در یک تمرین حافظه تداخلی شرکت نمایند. در این تمرین افراد باید سعی نمایند از بین تعداد زیادی از چهره های شبیه به هم، دو چهره یکسان را تشخیص دهند. محققان دریافتند حافظه رابط افرادی که در طول این مدت مشغول فعالیت جسمانی شدید بودند بسیار بالاتر و سریع تر از دیگر افراد بود.

علاوه بر این شرکت نمایندگانی که تمرینات فیزیکی و شناختی را با هم انجام می دادند با افرادی که تنها تمرینات فیزیکی انجام می دادند، سطح عملکرد مشابه و یکسانی داشتند.

یافته های بسیار مهم برای سالمندان

بهبود در این نوع حافظه به وسیله ورزش، به شرح چگونگی ارتباط بین ورزش هوازی و عملکرد تحصیلی بهتر یاری می نماید.

این یافته ها ممکن است خبر خوبی به ویژه برای سالمندان باشد. زیرا هرچقدر که سن ما افزایش یابد، اختلالات حافظه و زوال عقل بیشتر می گردد. اما تمرین و ورزش های فیزیکی این مسائل و اختلالات را تا حد زیادی کم می نماید و به تعویق می اندازد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1391

به "20 دقیقه ورزش سنگین در روز، باعث تقویت حافظه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 دقیقه ورزش سنگین در روز، باعث تقویت حافظه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید