چین اولین تصاویر از نمونه های ماه را منتشر کرد

به گزارش مجله شهبازی، چین تصاویری از اولین نمونه های سطح ماه که پس از بیش از 45 سال به زمین آورده شده است منتشر کرد.

چین اولین تصاویر از نمونه های ماه را منتشر کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

نمونه های سطح ماه توسط ماموریت چانگ ای 5(Change 5) جمع آوری شد و در ماه دسامبر 3.8 پوند (1.7 کیلوگرم) خاک و سنگ از قمر طبیعی ما به زمین آورده شد.

در این تصاویر از نمونه های کوچکی به اندازه غبار تا قطعات عظیم تر دیده می گردد. همچنین نمونه هایی که درون یک ظرف شیشه ای قرار گرفته اند تا در موزه ملی چین به نمایش دربیایند. این ظرف شیشه ای به شکل یک جام چینی طراحی شده که غبار ماه را درون یک گوی نگه می دارد که نشان دهنده ماه و کپسول سطح نشین چانگ ای 5 است.

ماموریت بازگرداندن نمونه از ماه توسط چین، اولین ماموریتی است که پس از ماموریت رباتیک لونا 24 اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1976 نمونه هایی از ماه به زمین می آورد و 21 امین ماموریتی که در آن فرود روی ماه اجرا شده است.

چانگ ای 5 در ماه نوامبر از طریق موشک Long March-5 از مرکز راه اندازی فضایی ون چانگ در هاینان به فضا پرتاب شد تا باعث پیشرفتی عظیم در برنامه فضایی این کشور گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 792

به "چین اولین تصاویر از نمونه های ماه را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اولین تصاویر از نمونه های ماه را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید