چگونه در تابستان تغذیه سالمی داشته باشیم؟

به گزارش مجله شهبازی، به طورکلی تغذیه نقش بسیارمهمی در سلامت و افزایش طول عمر افراد دارد و یکی از مسائل مهم در شیوه زندگی سالم بحث تغذیه افراد است بنابراین افرادی که تغذیه سالمی دارند خطر بیماری های مزمن را کمتر داشته و احتمال طول عمر بیشتری دارند.

چگونه در تابستان تغذیه سالمی داشته باشیم؟

به گزارش خبرنگاران، به طورکلی تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و افزایش طول عمر افراد دارد و یکی از مسائل مهم در شیوه زندگی سالم بحث تغذیه افراد است بنابراین افرادی که تغذیه سالمی دارند خطر بیماری های مزمن را کمتر داشته و احتمال طول عمر بیشتری دارند.

یکی از برترین نعمت های خداوند در فصل تابستان تنوع میوه ها و سبزیجات است که همه آنها غنی از آنتی اکسیدان هستند از این رو مصرف مقادیر کافی میوه ها و سبزیجات می تواند خطر چاقی و دیابت را کاهش دهد، چراکه میوه ها و سبزیجات علاوه بر آنتی اکسیدان حاوی فیبر بسیار خوبی هستند که می تواند سلامت گوارش را تامین و خطر یبوست و سرطان ها را کم کند.

نکته دیگری که در مصرف میوه ها و سبزیجات وجود دارد محتوای آب آنهاست؛ همانطور که می دانیم آب یکی از نیازهای مهم بدن است و توصیه می گردد که هر فردی هر روز یک تا دو لیتر آب را مصرف کند به ویژه افرادی که کار در بیرون از منزل دارند و تعریق های شدید دارند که باعث ازدست رفتن آب و سدیم می گردد. زمانی که توصیه به استفاده از نوشیدنی در این فصل می گردد منظور چای و قهوه نیست و بیشتر آب مدنظر است که در فصل تابستان با تخم شربتی و خاکشیر بدون شکر همراه کنیم تا آب بدن را تامین می نمایند، هم چنین مصرف مقادیر کافی میوه ها، سبزیجات و صیفی جات که حاوی مقادیر زیادی آب و آنتی اکسیدان که برای سلامت قلب وعروق موصر هستند.

افرادی با فعالیت بدنی بالا و یا ورزشکاران در حین تعریق علاوه بر آب اندازه زیادی سدیم از دست می دهند که منجر به دردهای عضلانی و گرفتگی عضلانی می گردد از این رو این افراد باید به اندازه کافی و معمول از نمک که حاوی سدیم است هم باید استفاده نمایند.

علاوه بر مصرف میوه ها و سبزیجات و توجه به مصرف سدیم در این فصل که بسیارحائزاهمیت است؛ کاهش مصرف فست فودها هم در فصل تابستان اهمیت بیشتری پیدا می نماید چراکه فست فودها حاوی مقادیر بسیار زیادی نمک و رادیکال های آزاد هستند که به سلامت قلب وعروق لطمه وارد می نمایند و هم کالری زیادی را وارد بدن می نمایند که چاقی را در پی دارد. توصیه می گردد افراد از میوه های خشک، انواع برگه ها، مویز، توت، آجیل ها و آبمیوه های طبیعی به جای شیک ها که مقادیر زیادی شکر دارند و به جای تنقلاتی مانند چیپس و پفک از انواع میوه های خشک استفاده نمایند و یا حتی از شیر استفاده نمایند و به سراغ موادغذایی صنعتی نروند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1039

به "چگونه در تابستان تغذیه سالمی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در تابستان تغذیه سالمی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید