وزیر خارجه کره جنوبی تغییر می نماید

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی، امروز چهارشنبه به امید احیای مذاکره با کره شمالی، چونگ اویی یونگ (Chung Eui-yong) را به عنوان نامزد پست وزارت خارجه این کشور معرفی کرد. او که 74 سال سن دارد قرار است جایگزین کانگ کیونگ ووا گردد.

وزیر خارجه کره جنوبی تغییر می نماید

معرفی چونگ برای احراز این پست، تنها ساعاتی مانده به تحویل زمامداری کاخ سفید به جو بایدن دموکرات، حاکی از عزم سئول برای پیشبرد مذاکرات هسته ای کره شمالی است.

این درحالی است که دو روز پیش نیز رئیس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری نموده بود که دولت بایدن ادامه دهنده راه ترامپ در مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باشد.

اما نکته قابل توجه درباره گزینه احراز پست وزارت خارجه کره جنوبی آن است که چونگ در سال 2018 که دونالد ترامپ خواهان ملاقات با کیم جونگ اون شد؛ نقش میانجی میان واشنگتن-پیونگ یانگ را ایفا کرد. ملاقات نخست میان سران آمریکا و کره شمالی که در ژوئن 2018 به میزبانی سنگاپور انجام شد؛ مثبت ارزیابی شد حال آنکه ملاقات دوم که در فوریه 2019 به میزبانی ویتنام برگزار گردید؛ دستاورد درخشانی نداشت. بعدها بخشی از ناکامی نشست ویتنام به چونگ اویی یونگ نسبت داده شد.

در بیانیه ای که دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی منتشر کرد؛ نامزدی چونگ برای پست وزارت خارجه به منزله نفسی تازه در راستای احیای کوشش های دیپلماتیک همزمان با تحلیف بایدن عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 724

به "وزیر خارجه کره جنوبی تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه کره جنوبی تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید