وبسایت های بازی در سه ماهه اول 2025 تقریبا 13 درصد مطالب کمتری منتشر نموده اند

به گزارش مجله شهبازی، بر اساس داده های پرس انجین (Press Engine)، 135 وبسایت برتر در حوزه بازی های ویدیویی در سه ماهه اول سال میلادی جاری بیش از 635 هزار مقاله منتشر نموده اند.

وبسایت های بازی در سه ماهه اول 2025 تقریبا 13 درصد مطالب کمتری منتشر نموده اند

این رقم در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2024، کاهش بیش از 13 درصدی یعنی بیش از 100 هزار مقاله کمتر را نشان می دهد. این آمار شامل نقد و آنالیز ها، اخبار، راهنماها، مطالب تحلیلی و غیره می گردد و وبسایت هایی از سراسر دنیا را در بر می گیرد. بسیاری از این کاهش ها مربوط به سایت هایی بوده که محتوای آن ها بر پایه راهنماهاست، اما رسانه های بزرگ از جمله آی جی ان (IGN)، گیم اسپات (GameSpot)، فامیتسو (Famitsu) و یوروگیمر (Eurogamer) نیز کاهش چشمگیری داشته اند. پرس انجین ابزاری در حوزه روابط عمومی است که توسعه دهندگان و ناشران بازی از آن برای ارسال کد بازی ها و بیانیه های مطبوعاتی به پایگاه داده ای از روزنامه نگاران و تولیدنمایندگان محتوا استفاده می نمایند.

البته این کاهش تعداد مقالات تعجب آور نیست. طبق گزارش پرس انجین، در دو سال گذشته 2902 تماس مطبوعاتی از پایگاه داده این شرکت حذف شده اند. این افراد شامل خبرنگاران آماتور، پاره وقت و فریلنسر می شوند، اما در مجموع این امر نشان می دهد که تعداد افرادی که درباره بازی های ویدیویی می نویسند، به طور چشمگیری کاهش یافته است؛ چرا که تقریباً همه رسانه های اصلی حوزه بازی با اخراج نیرو روبرو شده اند.

عوامل دیگری نیز بر کاهش تعداد مقالات بازی تأثیرگذار بوده اند، از جمله تمرکز بیشتر رسانه ها بر پوشش بازی های بزرگ که این تغییر جهت تحت تأثیر به روزرسانی های اخیر موتور جست وجوی گوگل اجرا شده است. گارث ویلیامز (Gareth Williams)، بنیان گذار پرس انجین، می گوید: با توجه به خروج گسترده خبرنگاران از این صنعت، کاهش مقالات قابل پیش بینی بود، اما از زمان به روزرسانی تازه گوگل، این روند بسیار سریع تر شده است. ناشران مستقل این به روزرسانی را اصلاً مفید نمی دانند و بعضی سایت ها حتی به طور کامل تعطیل شده اند. این اتفاق باعث بازنگری استراتژی های سئو شده و بعضی از رسانه های بزرگ هم به سمت مدل های اشتراکی روی آورده اند. وقتی مخاطبان به سمت محتوای ارزشمند راهنمایی نمی شوند، ناشران هم دیگر روی محتوایی که سود تجاری ندارد سرمایه گذاری نمی نمایند.

از نگاه صنعت، این تغییرات باعث شده اند که رسانه های حوزه بازی، پوشش خبری خود بر بازی هایی غیر از آثار AAA بزرگ را کاهش دهند و این موضوع چالش دیده شدن بازی های ساخته شده به وسیله استودیوها و ناشران کوچک تر را تشدید می نماید. ویلیامز افزود: این افت در تعداد مقالات همزمان شده با کاهش مخاطبان در رسانه های تخصصی که این امر باعث رقابتی شدید بر سر محتوای پرترافیک یعنی مطالب مربوط به بازی های بزرگ شده و دیگر جای زیادی برای بازی های AA یا مستقل باقی نمانده است. یکی از پیامدهای ناخواسته این شرایط این است که هیچ گاه این قدر برای بازی های مستقل یا هر بازی دیگری سخت نبوده که بتوانند توجه رسانه ها را جلب نمایند.

منبع: The Game Business

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1404 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1404 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1700

به "وبسایت های بازی در سه ماهه اول 2025 تقریبا 13 درصد مطالب کمتری منتشر نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبسایت های بازی در سه ماهه اول 2025 تقریبا 13 درصد مطالب کمتری منتشر نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید