قوانین بازاریابی در شبکه های اجتماعی

به گزارش مجله شهبازی، جهان سریعا در حال پیشرفته و اگه شما همراه با این موج پیش نرید، از قافله عقب می مونید. فاصله در عصر نو دیگه معنایی نداره، شما میتونید در هر گوشه جهان با یک کلیک هر چیزی که دلتون میخواد رو بخرید. در این بین برای افرادی که خدمات و کالایی برای فروش دارن، بازاریابی به وسیله رسانه های اجتماعی میتونه خیلی در کسب و کارشون موثر باشه و به بالا بردن تعداد مخاطبان و خریداران محصولاتشون یاری شایانی بکنه. بازاریابی در شبکه های اجتماعی به احتیاج حیاتی کسب و کارهای عصر ما تبدیل شده و صد البته تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی و سئو غیرقابل انکاره. استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و برندینگ بین شرکت ها و فروشنده های سراسر جهان امری رایجِ و هرکسی به شیوه های مختلف سعی در جذب مخاطب داره تا به فروش بیشتر دست پیدا کنه. اما اینو باید بدونید که اگه در این زمینه تجربه کافی نداشته باشید، ممکنه با چالش های مختلفی رو به رو بشید. برای همین هم باید با قوانین و قاعده های این زمینه آشنا باشید تا بتونید در بازاریابی شبکه های اجتماعی به موفقیت برسید. برای همین در این مطلب 10 قانون که به کسب و کار شما و حضورتون در رسانه های اجتماعی یاری میکنه رو مطرح می کنیم.

قوانین بازاریابی در شبکه های اجتماعی

قانون اول: صبر و شکیبایی

هیچ کسب و کار و شبکه اجتماعی یک شبه به موفقیت نرسیده. اگه قواعد بازی رو بدونید چیزی به نام غیرممکن وجود نداره، برای همین برای رسیدن به موفقیت و نتیجه مطلوب در این راه باید صبر داشته باشید.

قانون دوم : گوش بدید

موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی مستلزم این هستش که شما کمتر حرف بزنید و بیشتر مستمع خوبی باشید. خیلی خوبه که کامنت و نظرات مخاطبان و کاربرانتون رو بخونید و به حرفهاشون گوش بدید و در بحث هاشون شرکت کنید. اینجوری به راحتی میتونید متوجه بشید که چه موضوعاتی براشون مهمه و میتونید نیازهاشون رو رفع کنید. در نتیجه از این راه هم ایده های خوبی پیدا می کنید و هم خدمات بهتری رو هم ارائه میدین.

قانون سوم : کیفیت

همواره کیفیت بهتر از کمیت بوده، اگه شما 100 تا مخاطب پیگیر داشته باشید که مطالبتون رو بخونن، به اشتراک بزارن و درموردش با مخاطبتان دیگر صحبت کنن؛ خیلی بهتر از اینکه ده هزار مخاطب غیرفعال داشته باشید که بعد از پیگیری اولیه دیگه واکنش حیاتی دیگه ای از خودشون نشون ندن و ارتباطی با مطالب شما برقرار نکنن، این دسته از مخاطبین هیچ کمکی به موفقیت شما نمیکنن.

قانون چهارم: تمرکز کنید

لازم نیست توی همه چیز سرک بکشید و همه فن حریف باشید، به جای این کار تمرکزتون رو روی یه کار بزارید و همه گوشه کنارهای اون کار رو دربیارید تا به موفقیت برسید. تمرکز داشتن در شبکه های اجتماعی و دنبال کردن استراتژی بازاریابی محتوا بی شک شانس موفقیت کسب و کار شما رو افزایش میده تا هی از این شاخه به اون شاخه بپرید و هر روز یه ایده و استراتژی رو دنبال کنید. اینو باید بپذیرید که تمرکز عامل مهمی در موفقیت در هر کاری هستش.

قانون پنجم: در دسترس بودن

بعد از انتشار یه مطلب در شبکه های اجتماعی غیبتون نزنه و در دسترس باشید. شما باید مطالب رو مستمر به اشتراک بزارید و بعد از انتشار اونها، در بحث های مربوط شرکت کنید تا مخاطبتون بدونه که شما همواره حضور دارید. وفاداری کاربران بسته به نوع مطالب شما هستش، اگه مدت ها از شما خبری نباشه شک نکنید که مخاطبتون دیگه شما رو پیگیری نمیکنه و جذب یه منبع دیگه میشه و این یعنی که شما در راه موفقیت نیستید.

قانون ششم: اثر گذاری

هر روز مقداری از وقتتون رو صرف جستجوی افراد تاثیرگذاری کنید که به صورت آنلاین مخاطبان زیادی دارن و احتمالا علاقه مند به داشتن محصولات، خدمات و نوع کسب و کار شما هستن، تا بازاریابی شما پیشرفت کنه. با این افراد تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنیدو اکه بتونید ارتباط خوبی با این افراد برقرار کنید، اونا مطالب شما رو به مخاطبان خودشون پیشنهاد میدن و این امر باعث میشه افراد زیادی با شما و نوع کسب و کار شما آشنا بشن.

قانون هفتم: ارزش

اگه شما وقتتون رو مستقیما صرف توسعه خدمات و محصولات بکنید، افراد دیگه تمایلی به شنیدن حرفای شما ندارن. شما حتما باید چاشنی ارزش رو هم به ارتباطات اضافه کنید. تمرکزتون بیشتر روی فراوری محتوای خوب و توسعه روابط با افراد موثر باشه تا چت و مصاحبه. چون در این صورت، خود این افراد به برترین کاتالیزتور برای بازاریابی شما تبدیل میشن.

قانون هشتم: تشکر و قدرانی

در دنیای واقعی و ارتباطات روزانه، اگر کسی شخصا به سراغتون بیاد اون رو نادیده نمی گیرید. بنابراین مخاطبینی که به صورت آنلاین با شما در تماس هستن رو هم، نادیده نگیرید. ایجاد رابطه یکی از مهمترین بخش های موفقیت در بازاریابی در شبکه های اجتماعی به حساب میاد. برای همین از افرادی که قدمی به سمتتون میان تشکر و قدردانی کنید.

قانون نهم: ترکیب با موتورهای جستجو

اگه شما مطالب فوق العاده و با کیفیتی رو در شبکه های اجتماعی منتشر کنین و از این طریق مخاطبان بیشتری ایجاد کنین، اون مطلب به وسیله کاربران در وبسایت هایی چون فیسبوک، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می شه. این به اشتراک گذاری و بحث راجع به موضوع راه رو به سمت موتورهای جستجو مانند گوگل باز می کنه و مطالب شما در لیست جستجوی کلمات کلیدی قرار میگیره. این امر باعث می شه تا دیگران بتونن به هزاران طریق شما رو بصورت آنلاین پیدا کنن.

قانون دهم: عمل متقابل

شما نمی توانید از افراد انتظار داشته باشید که وقت با ارزش خودشون رو صرف به اشتراک گذاری و بحث در خصوص مطالب شما بکنن، اگر شما در مقابل همون کار رو برای اونا انجام ندید. پس بخشی از زمان شما در شبکه های اجتماعی باید صرف به اشتراک گذاری و بحث در خصوص مطالب دیگران بشه.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1466

به "قوانین بازاریابی در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین بازاریابی در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید