هشدار پزشکان انگلیسی درباره موج دوم کرونا در زمستان

به گزارش مجله شهبازی، پزشکان انگلیسی هشدار دادند که موج دوم کرونا در زمستان پیش روی این کشور است.

هشدار پزشکان انگلیسی درباره موج دوم کرونا در زمستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از ایندیپندنت، نتیجه یک نظرسنجی حاکی است که هزاران نفر از پزشکان بریتانیایی معتقدند، احتمال اوج گیری دوم ویروس کرونا در زمستان پیش رو، وجود دارد یا بسیار بالا است.

نظرسنجی صورت گرفته توسط انجمن پزشکی بریتانیا دریافته است که 86 درصد از بیش از هشت هزار پزشک و دانشجوی پزشکی در انگلیس گفته اند که اوج دوم در شش ماه آینده، قریب الوقوع است.

پزشکان گفتند دو اقدام مهم در یاری به جلوگیری از اوج گیری دوم، یک نظام هدفمند تست و رهگیری است که قابل دسترس باشد و نتایج را در اسرع وقت اعلام کند، و همچنین اتخاذ رویکردی جامع، سریع و مداوم به شیوع های محلی است.

آنان همچنین بر لزوم اطلاع رسانی علنی شفاف تر و پیغام رسانی که هرچه بیشتر دیده گردد، از جمله برای کسانی که با افراد خارج از خانوار خود در تماس هستند، تاکید کردند.

انجمن پزشکی بریتانیا گفت که اجرای محدودیت های ویروس کرونا موسوم به قانون شش، که از روز دوشنبه به اجرا درآمد، فرصتی است برای دولت تا به ابهام خاتمه دهد و بر مسئولیت خود تاکید کند که مردم از مقررات کنترل سرایت ویروس پیروی می نمایند.

دکتر چاند ناگپال، رییس شورای انجمن پزشکی بریتانیا گفت: این نتایج از تحقیقات هزاران پزشک و پزشکان شاغل در بیمارستان ها برآمده و نشان دهنده نگرانی ها در خصوص افرادی است که در صف اول کلینیک ها مشغول به کارند- نگرانی از در معرض بودن روزانه آنان به علت درمان و رسیدگی به بیماران مبتلا به کووید-19 و مشاهده دسته اول شرایط انتشار ویروس با سرعتی هشداردهنده است، در حالی که دولت کوشش ها برای غلبه بر آن را به تاخیر انداخته است.

او گفت: ما به عنوان افراد متخصص و حرفه ای، بیش از هر چیز، خواهان پرهیز از بازگشت به صحنه ای هستیم که در آوریل شاهد بودیم، وقتی که بیمارستان ها پر بودند از بیماران مبتلا به کووید-19، و صدها نفر هر روز جان می دادند.

هم زمان، هزاران نفر قرارهای پزشکی و درمان های مهم مربوط به بیماری های خود را از دست دادند چرا که مراقبت ها و درمان های عادی همگی به بعد موکول شدند.

دکتر ناگپال گفت هرچند پیش بینی این نظرسنجی ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما اگر دولت اقدام مصمم، استوار، و به موقع نشان دهد تا انتشار عفونت را متوقف کند، اجتناب ناپذیر است.

او گفت: طی هفته ها و ماه های اخیر، ما شاهد شکست در آزمایش گیری و ابهام در پیغام رسانی به مردم درباره آن چه می توانند انجام دهند و آن چه که مجاز به انجامش نیستند بوده ایم، که منجر شده است به افزایش انتشار ویروس- پزشکان تأکید نموده اند که اگر قرار باشد شانس دومی برای جلوگیری از وقوع اوج گیری دوم در زمستان داشته باشیم، این مسائل اولویت ها هستند.

ناگپال تأکید کرد که علی رغم تمهیدات جدید روز دوشنبه، دیگر مسائل بنیادین از جمله آزمایش و رهگیری موارد ابتلا باید فوراً مورد رسیدگی قرار گیرند.

او گفت: قابل قبول نیست که مردم و کسانی که با بیماری در تماس بوده اند، به علت نقص ساختاری شناسایی نشوند - که نتیجه اش پخش و انتشار پنهان ویروس است.

ناگپال اضافه نمود: در شرایطی که شناسایی موارد روزانه هنوز به شکل چشمگیری بالا است، و زمستان به زودی فرا می رسد، ما در یک چهارراه مهم در مبارزه با این ویروس کشنده هستیم. شمار موارد جدید ابتلا به کووید-19 در بریتانیا برای سومین روز متوالی، روز یک شنبه سه هزار نفر اعلام شد.

او گفت: کوشش ها باید در جهت پرهیز از تکرار وحشت و تراژدی باشد که همه ما پیشتر در امسال تجربه کردیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 497

به "هشدار پزشکان انگلیسی درباره موج دوم کرونا در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پزشکان انگلیسی درباره موج دوم کرونا در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید