هشدار ترکیه به خلیفه حفتر

به گزارش مجله شهبازی، آنکارا به نیروهای شرق لیبی درباره هرگونه هدف قرار دادن منافع و دیپلمات های این کشور در لیبی هشدار داد.

هشدار ترکیه به خلیفه حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه هشدار داد در صورتی که نیروهای خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی منافع و دیپلمات ها و مراکز کنسولگری ترکیه در لیبی را هدف قرار دهند، هدف قرار دادن این نیروها را برای خود مشروع می داند.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه ترکیه افزود که حملات نیروهای حفتر به فرودگاه معیتیقه و هیئت های دیپلماتیک جنایت جنگی به شمار می آید.

ترکیه در حالی این هشدار را مطرح می نماید که احمد المسماری سخنگوی نیروهای حفتر گفت که پدافند هوایی آن ها یک پهپاد ترکیه ای را در طرابلس سرنگون نموده است.

المسماری در صفحه خود در فیس بوک نوشت: پدافند هوایی یک پهپاد ترکیه ای نوع بیرق دار TB2 را در منطقه القبایله عین زاره در طرابلس ساقط کرد. (جزئیات بیشتر)

مرکز اطلاع رسانی وابسته به نیروهای حفتر روز آدینه نیز از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای در غرب طرابلس خبر داده بود.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 277

به "هشدار ترکیه به خلیفه حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترکیه به خلیفه حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید