نسل تازه تویوتا پریوس هیبرید

به گزارش مجله شهبازی، تویوتا نسل جدیدی از مدل پرفروش پریوس را رونمایی کرد. نسل پنجم مشهورترین ماشین هیبرید جهان حالا اسپرت تر شده و با موتوری قوی تر به بازار عرضه می شود. از این ماشین یک مدل هیبرید-الکتریکی هم ساخته خواهد شد که می تواند تا 55 کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند.

نسل تازه تویوتا پریوس هیبرید

پریوس اولین ماشین هیبرید تولید انبوه جهان است. تویوتا نسل اول این ماشین را در سال 1997 به بازار عرضه کرد. پریوس به سرعت به نمادی برای کاهش مصرف سوخت و راه حلی برای حفظ محیط زیست تبدیل شد. در طول سال های گذشته بیشترین انتقاد به پریوس ظاهر ماشین بود که بسیاری آن را حوصله سر بر توصیف می کردند.

تویوتا از سال 1997 بیش از چهار میلیون و 700 هزار دستگاه پریوس فروخته است

تویوتا در نسل تازه پریوس به این انتقاد واکنش نشان داده است. ماشین با خطوطی شکل گرفته که شبیه آن را می توان در ماشین های اسپرتی مانند لامبورگینی دید. چراغ های باریک و چرخ های بزرگ تر بر اسپرت بودن ماشین تاکید می کند. تویوتا می گوید این تغییرات باعث نشده تا فضای اتاق نسبت به قبل کمتر شود.

قدرت ماشین هم بیشتر شده است. قدرت مدل هیبرید-الکتریکی از 122 اسب بخار در نسل قبلی به 223 اسب بخار افزایش یافته است. این افزایش باعث شده تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر ماشین به جای 11.2 ثانیه در نسل قبلی به 6.7 ثانیه کاهش یابد.

تویوتا از سال 1997 تا کنون بیش از چهار میلیون و 700 هزار دستگاه پریوس در سراسر جهان فروخته است. اما فروش این مدل رو به کاهش است. با آمدن ماشین های الکتریکی، فن آوری هیبرید در بازارهایی نظیر اروپا رونق قبل را ندارد. تویوتا می خواهد با تغییراتی که در پریوس داده، این ماشین را کماکان برای خریداران مجذوب کننده نگه دارد.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1443

به "نسل تازه تویوتا پریوس هیبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه تویوتا پریوس هیبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید