مقاله: معرفی جاذبه های گردشگری نروژ و بهترین زمان برای سفر به این کشور

به گزارش مجله شهبازی، شفق قطبی یکی از پدیده های جوی کره زمین است. این پدیده ظهور نور های رنگین و متحرک در آسمان شب است که معمولا در عرض های نزدیک به دو قطب زمین به وجود می آید. شهر ترومسو که شمالی ترین شهر نروژ است یکی از بهترین مناطق جهان برای دیدن شفق قطبی به شمار می رود.

مقاله: معرفی جاذبه های گردشگری نروژ و بهترین زمان برای سفر به این کشور

از معماری جالب این بازار تا اسکله زیبای کنار آن و نمای شهر برگن، همگی باعث گردیده که این مکان، علاوه بر فروش بهترین نوع ماهی در سراسر اروپا، به یک منطقه تفریحی برای گردشگران تبدیل گردد.

به تمام این ها،کافه ها، رستوران ها و فضا های باز شهر را هم باید افزود که لذت ماندن در پایتخت نروژ را ماندگارتر می نماید. مردم اسلو همه ورزشکار هستند؛ کوهنوردی، اسکی و دریانوردی از تفریحات روزمره آن ها است و همین تفریحات ورزشی و آب و هوای پاک باعث گردیده لذت زندگی در اسلو را با هیچ شهر دیگری عوض ننمایند. اسلو یکی از بزرگ ترین پایتخت های اروپا از نظر مساحت (450 کیلومتر مربع)، اما در عین حال با تراکم جمعیت اندک است.

تروندهایم سومین شهر بزرگ و یکی از قدیمی ترین شهر های نروژ محسوب می گردد.

آبدَره یا فیورد شاخ آبه باریک و ژرفی از دریا است که در خشکی پیش رفته باشد. آبدره معمولا دیواره های پرشیب و تندی دارد. این دیواره ها در پی زیر آب رفتن دامنه های کوه ها یا ادامه فرسایش یخچالی تشکیل گردیده اند. پدیده آبدره در کرانه های نروژ بسیار دیده می گردد. واژه انگلیسی برای آبدره یعنی Fjord هم از زبان نروژی آمده است؛ سعی کنید حداقل یک روز کامل را در آبدره گیرانگر بگذارنید تا لذت واقعی در دل طبیعت بودن را حس کنید.

منبع مقاله: معرفی جاذبه های گردشگری نروژ و بهترین زمان برای سفر به این کشور

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1126

به "مقاله: معرفی جاذبه های گردشگری نروژ و بهترین زمان برای سفر به این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: معرفی جاذبه های گردشگری نروژ و بهترین زمان برای سفر به این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید