معرفی قدیمی ترین رستوران های کشور ژاپن

به گزارش مجله شهبازی، کشور ژاپن دارای تاریخچه ای بسیار غنی است. این کشور به علت تراکم جمعیت زیاد و فرهنگ های متفاوتی که در آن زندگی می نمایند دارای سلیقه های غذایی و سبک های خوراک بسیار گوناگونی است. در این کشور به وفور رستوران ها و کافه های با کیفیت وجود دارد. اگر می خواهید با قدیمی ترین رستوران های ژاپنی سرزمین خورشید تابان آشنا شوید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

معرفی قدیمی ترین رستوران های کشور ژاپن

قدیمی ترین رستوران های ژاپنی

رستوران آکاساکا آسادا، توکیو

شهر توکیو شهری بزرگ و یکی از کلان شهرهای دنیا است که تا دلتان بخواهد رستوران های مطرح و عالی در آن یافت می شود. در میان شلوغی و همهمه زندگی شهری توکیو رستوران های آرام و دلنشینی نیز هستند که در فضایی ملایم و مطبوع برای شما غذا سرو می نمایند. این رستوران در سال 1659 میلادی در محله میناتو در شهر توکیو افتتاح شد و یک رستوران سنتی و شیک است. در این رستوران فضای خاصی نیز برای قرارهای کاری و رویدادهای خاص در نظر گرفته شده است و شما می توانید با رزرو قبلی برنامه های خود را در آن برگزار کنید.

رستوران چوی جی یا، شیزوکا

این رستوران در شهر شیزوکا و در امتداد بزرگراه توکایدو، یکی از پنج بزرگراه اصلی ژاپن در دوران ادو، واقع شده است. این رستوران در سال 1596 افتتاح شد و در آن موقع برای مسافران و سربازان چای و غذا آماده می کرد. در این رستوران نقاشی های یکی از برترین نقاش های ژاپنی دوران ادو به نام هیروشیگه هم دیده می شود. اگر می خواهید ردپای این بزرگراه قدیمی را دنبال کنید و طعم اصیل غذاهای سنتی ژاپنی را بچشید حتما به این مکان بروید. خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

رستوران هاریسه، کیوتو

در شهر کیوتو قدیمی ترین رستوران های ژاپنی وجود دارد که ارزش یک بار رفتن را دارند. رستوران هاریسه نیز بیش از 350 سال است که از افتتاح آن می گذرد و به سرو غذاهای ژاپنی با ظاهری بسیار زیبا و خلاقانه می پردازد. قسمت غذاخوری این رستوران کوچک و خصوصی است و برای قرارهای محبت آمیز و صمیمانه بسیار مکان مناسبی است. در این رستوران غذاهای ژاپنی به سبک سنتی سرو می شوند و هر غذا در ظرفی جداگانه قرار داده می شود یعنی هر کدام از غذاهایی که سفارش می دهید در چندین بشقاب به شیوه کایسکی سرو می شود. زیبا ترین معابد توکیو

رستوران هِیهاچی جایا، کیوتو

این رستوران در سال 1576 میلادی افتتاح شده است و در کنار رودخانه تاکانو واقع شده است. اقامتگاه و چایخانه این مکان در گذشته برای استراحت بازرگان ها، سامورایی های مسافر و ماهی فروش ها مورد استفاده قرار می گرفته است. شما برای ورود به این رستوران باید از دروازه معبد بودایی گذر کنید و با عبور از باغ های ژاپنی منحصربه فرد به اتاق های غذاخوری خصوصی وارد شوید. این مکان هم رستوران و هم اقامتگاه است و سونای سنتی خاک رس نیز دارد. شما می توانید در سونا به استراحت بپردازید. سپس از غذاهای تازه و لذیذ این رستوران میل کنید و در محیطی بسیار زیبا با منظره ها دیدنی از اقامت خود لذت ببرید.

رستوران کاگِتسو، ناگاساکی

این رستوران قدیمی ترین رستوران های ژاپنی در شهر ناگاساکی است. در این رستوران غذاهای ژاپنی، چینی و پرتغالی برای مشتریان سرو می شود. سابقه این داستان به زمانی بازمی شود که دریانوردان پرتغالی در قرن شانزدهم برای اولین بار وارد شبه جزیره ژاپن شدند. امروزه نیز بازدید نمایندگان می توانند از طعم غذاهای بی نظیر این رستوران لذت ببرند و هنگام صرف غذا نیز به تماشای منظره ها زیبای باغ های اطراف و معماری سنتی رستوران بپردازند.

رستوران کاوابُن، ناگویا

این رستوران در زمان های گذشته از بازرگانان و سیاستمدارها پذیرایی می کرد. رستوران کاوابن یکی از لوکس ترین و برترین رستوران های شهر ناگویا است که چهارصد سال پیش افتتاح شده است. منوی این رستوران به صورت فصلی تغییر می نماید و غذاهای آن نیز با دقت خاصی تهیه می شوند. اگرچه مانند زمان های گذشته نیازی نیست که برای صرف غذا در این رستوران از قبل میز رزرو کنید ولی هنوز هم حسی از شکوه و خاص بودن در این رستوران جریان دارد. اگر نمی دانید کدام یک از غذاهای رستوران را انتخاب کنید به پیشنهاد سرآشپز اعتماد کنید و در آرامش منتظر غذای خود باشید.

رستوران اُکوتان هیگاشی یاما، کیوتو

اگر گیاهخوار هستید شاد باشید زیرا این رستوران مخصوص شماست. رستوران اکوتان هیگاشی یاما در سال 1635 میلادی افتتاح شده است و هر روز توفوی تازه برای مشتریان آماده می نماید. بیشتر میزهای این رستوران به نحوی چیده شده اند که شما در حین صرف غذا می توانید از منظره ها زیبای باغ نیز لذت ببرید و در آرامش کامل غذای خود را میل کنید. اگر می خواهید تجربه به یاد ماندنی و لذت بخشی داشته باشید خوب است بدانید که در این مکان می توانید در کلاس های آموزش طرز تهیه توفو نیز شرکت کنید. آن گاه هنگام بازگشت به خانه مهارت های جدیدی نیز کسب نموده اید و می توانید در منزل خودتان غذاهای خوشمزه ای که یاد گرفته اید را به آسانی تهیه کنید. زیباترین باغ های ژاپنی

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1176

به "معرفی قدیمی ترین رستوران های کشور ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قدیمی ترین رستوران های کشور ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید