معتبرترین پاسپورت های جهان را در سایت Passport Index بشناسید

به گزارش مجله شهبازی، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه کشورهایی دارای پاسپورت معتبرتری هستند و به چند تا کشور بدون ویزا می توان سفر کرد. وب سایت Passport Index این امکان را فراهم نموده که با پاسپورت کشورهای مختلف جهان و میزان اعتبارشان آشنا شوید. ایالات متحده آمریکا و بریتانیا معتبرترین پاسپورت های جهان را دارند، چرا که 147 کشور جهان بدون احتیاج به ویزا درهای خود را به مسافرانی که از این کشورها می آیند، می گشایند.

معتبرترین پاسپورت های جهان را در سایت Passport Index بشناسید

Passport Index یک وب سایت تعاملی با رابط کاربری ساده است که پاسپورت های کشورهای مختلف را جمع آوری نموده و آنها را رتبه بندی می نماید. این وب سایت اطلاعات خود را بر اساس داده های آژانس بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و البته تجربه مسافران تهیه و تدوین می نماید. گردانندگان این وب سایت آمار و ارقام را به نمره هایی برای امتیازدهی به پاسپورت ها تبدیل می نماید. امتیازی که هر گذرنامه کسب می نماید، بر این اساس است که صاحب آن به چند کشور، بدون احتیاج به ویزا می تواند سفر کند یا در لحظه ورود، به آنها ویزا ارائه می گردد. هر چه این امتیاز بالاتر باشد بدین معنا است که آن پاسپورت قدرتمندتر است.

همان طور که انتظار می رود، ایالات متحده و بریتانیا بیشترین امتیاز را در این وب سایت کسب نموده اند. در رتبه دوم، فرانسه، آلمان و کره جنوبی قرار گرفته اند که 145 کشور جهان درهای خود را به روی آنها باز گذاشته اند. کشورهایی که در جنگ و درگیری به سر می برند، از جمله سودان جنوبی در قعر این رده بندی دیده می شوند. پاسپورت کشور عزیزمان ایران نیز با امکان سفر بدون احتیاج به ویزا به 47 کشور در رتبه 70 این رده بندی قرار گرفته است.

در این وب سایت همچنین یک نقشه تعاملی وجود دارد تا کاربر بتواند با انتخاب هر کشور روی نقشه، رتبه پاسپورت آن را مشاهده کند. همچنین می توان پاسپورت ها را بر اساس نمره به صورت مرتب سازی شده مشاهده کرد. امکان دیدن تصویر جلد پاسپورت ها مختلف جهان نیز از دیگر امکانات این وب سایت است. همچنین وب سایت از کاربرانش می خواهد تا تصاویر بیشتری از پاسپورت ها خود بفرستند تا پایگاه داده کامل تری ایجاد گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 76

به "معتبرترین پاسپورت های جهان را در سایت Passport Index بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتبرترین پاسپورت های جهان را در سایت Passport Index بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید