مطالعه یونسکو بر روی مسجد جامع اصفهان و تحرکات پیرامون آن

به گزارش مجله شهبازی، مشاور سازمان یونسکو از یک سال پیش در حال مطالعه بر روی مسجد جامع و تحرکات پیرامون آن است.

مطالعه یونسکو بر روی مسجد جامع اصفهان و تحرکات پیرامون آن

حسین یزدان مهر مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان گفت:

برای پایگاه جهانی مسجد جامع یک میلیارد تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با استفاده از این اعتبار شش پروژه بازسازیی در مسجد جامع اجرایی شد.

یزدان مهر اضافه نمود:

بازسازی درهای چوبی، مناره های مسجد، کاشی کاری ها و بدنه مسجد، اصلاح سنگ فرش ها و آبروها، پاک سازی و لایروبی سقاخانه پشت مسجد، آنالیز کانال برطرف رطوبت پشت مسجد و بعلاوه گنبد تاج الملک، پاک سازی سفره عمر در مدرسه مظفری از جمله مهم ترین فعالیت های بازسازیی در مسجد جامع اصفهان بوده است.

مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان ادامه داد:

به همین دلیل برگرداندن مدرسه مظفری به فرم گذشته خود و اصلاح طاق ها از جمله دیگر بازسازی های اجرایی شده در مسجد جامع اصفهان است.

یزدان مهر در مورد ادامه اجرای پروژه میدان امام علی (ع) در نزدیکی مسجد جامع گفت:

حدود یک سال است که مشاور سازمان یونسکو در حال مطالعه بر روی مسجد جامع و تحرکات پیرامون آن است و این آنالیز ها همچنان ادامه دارد. باید هرچه سریع تر فکری به حال منظر ورودی و اطراف مسجد جامع گردد چراکه منظره ها اطراف این مسجد برای گردشگران خارجی و داخلی اصلا خوشایند نیست، این در حالی است که گردشگران خارجی بازدیدکننده از این مسجد چندین برابر گردشگران داخلی هستند.

مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان با بیان اینکه باید در مورد ساماندهی اطراف مسجد جامع همه اهتمام بورزند و در اولویت برنامه های میراث فرهنگی و شهرداری قرار گیرد، گفت:

متاسفانه بخش هایی از پروژه میدان امام علی (ع) به صورت نیمه کاره و با نمایی از میلگرد و آهن های در مجاورت مسجد جامع رها شده است و متاسفانه هنوز هم این میدان از رونق برخوردار نیست.

یزدان مهر اعلام نمود:

کوشش زیادی برای بهبود شرایط این پایگاه جهانی انجام می گردد و سعی می کنیم موضوعاتی را که وجه زیبایی به مسجد نمی داد، برطرف و رجوع کنیم؛ برای مثال ورود دوچرخه را ممنوع نموده ایم و در کوشش هستیم تا فعالیت های غیرمعمول همانند شست و شوی تِی مغازه داران در حوض مسجد نیز متوقف گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1236

به "مطالعه یونسکو بر روی مسجد جامع اصفهان و تحرکات پیرامون آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه یونسکو بر روی مسجد جامع اصفهان و تحرکات پیرامون آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید