قیمت عجیب نقاشی باب راس که در تلویزیون می کشید

به گزارش مجله شهبازی، تابلو نقاشی که باب راس در نخستین قسمت از برنامه تلویزیونی لذت نقاشی خلق کرد، با قیمت نزدیک به 10 میلیون دلار به فروش گذاشته خواهد شد.

قیمت عجیب نقاشی باب راس که در تلویزیون می کشید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آرت نیوزپیپر، نخستین تابلو نقاشی که باب راس، نقاش محبوب آمریکایی در نخستین قسمت از برنامه لذت نقاشی خلق کرد، با قیمت 9.85 میلیون دلار به فروش گذاشته می گردد.

تابلو نقاشی قدم زدن در جنگل در ژانویه سال 1983 به وسیله این هنرمند خلق شد. راس در این تابلو نقاشی چشم انداز ای از یک جنگل آرام را به رنگ سبز و طلایی و به همراه تعداد زیادی از درختان معروف کوچولوی خشنود خود به تصویر کشید.

در گوشه سمت چپ این تابلو نقاشی نیز امضای باب راس به رنگ قرمز دیده می گردد. راس در برنامه لذت نقاشی که از سال 1983 میلادی تا 1994 میلادی از شبکه PBS پخش می شد، مجموعه ای از آثار هنری را حین آموزش نقاشی خلق کرد.

اوایل امسال میلادی بود که این نقاشی به یک گالری هنر مدرن در مینیاپولیس فروخته شد. پیش از آن، تابلو نقاشی قدم زدن در جنگل به یکی از نخستین هواداران برنامه لذت نقاشی تعلق داشت که این نقاشی را چند ماه پس از اینکه در برنامه خلق شد در یک حراجی خریداری کرد.

باب راس در سال 1942 در شهر دیتونای استان فلوریدا به دنیا آمد و در کلاس نهم ترک تحصیل کرد تا با پدرش که یک نجار بود کار کند. در سن 18 سالگی به نیروی هوایی پیوست و به آلاسکا رفت و 20 سال را به عنوان گروهبان آموزشی فعالیت کرد و جالب اینجاست که فردی به شدت سختگیر و غیرقابل انعطاف بوده است! اما زندگی او با کشف هنر تغییر کرد.

در هر قسمت 27 دقیقه ای از مجموعه لذت نقاشی، باب راس یک نقاشی چشم انداز را از ابتدا تا پایان می کشید و با لحن مجذوب کننده خود مخاطبان را به طور کلی در جریان فرآیند خلق نقاشی قرار می داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1402 بروزرسانی: 26 شهریور 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1567

به "قیمت عجیب نقاشی باب راس که در تلویزیون می کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت عجیب نقاشی باب راس که در تلویزیون می کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید