عمان، صندلی دومین لوستر و فرش بزرگ دنیا

به گزارش مجله شهبازی، اگرچه برترین های هر کشور چه حاصل طبیعت باشد یا دست سازه های بشر نقطه قوتی در صنعت گردشگری به حساب می آید، اما اگر جاذبه ای در صندلی دوم جهانی نیز باشد دیدنش خالی از لطف نخواهد بود.

عمان، صندلی دومین لوستر و فرش بزرگ دنیا

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

شاید در گذشته ای نه چندان دور عمان کشوری شناخته شده به حساب نمی آمد اما در حال حاضر این کشور نوپا با پیشرفتی چشم گیر در همه حوزه ها از جمله گردشگری صندلیی قابل توجه کسب نموده است و فرصتی هیجان انگیز برای کشف سرزمینی جادویی را در اختیار گردشگران سراسر دنیا قرار می دهد. یکی از بناهای باشکوهی که در عمان و مسقط زیبا نظر همگان را به سوی خود جلب می نماید مسجد سلطان قابوس می باشد. تا چندی پیش این مسجد بزرگ خانه بزرگترین فرش و لوستر دنیا محسوب می شد ولی دست به کار شدن اماراتی ها و قطری ها برای کسب این صندلی، عنوان فزونی را از عمانی ها سلب کرد.

لوستر عظیم مسجد سلطان قابوس درست در مرکز نمازخانه آقایان واقع شده است. این لوستر حیرت انگیز 14 متر ارتفاع و 8.5 تن وزن دارد و از 600000 کریستال درخشان برند (Swarovski) و با آبکاری طلای 24 عیار ساخته شده است. جالب است بدانید ساخت این لوستر فوق العاده زیبا 4 سال به طول انجامید.

حالا نوبت معرفی فرش جادویی مسجد سلطان قابوس و دومین فرش بزرگ دنیا است. این فرش سحرآمیز حاصل هنر دستان بانوان ایران زمین است که شکوه خود را در مسجد سلطان قابوس به تصویر می کشد. در طراحی این فرش از تلفیق سبک های کلاسیک تبریز، اصفهان و کاشان الهام گرفته شده و فراوری این فرش گران بها 4 سال به طول انجامیده است. این فرش 21 تنی تقریباً 1700000 گره دارد و 28 رنگ با سایه های متنوع در آن به کار برده شده است که بیش تر آن ها از رنگ های گیاهی سنتی حاصل شده اند.

این فرش توسط دیوان دربار سلطنتی عمان که به دنبال فرشی بود تا تمام کف سالن نمازخانه اصلی را بپوشاند در سال 1996 سفارش داده شد و در دسامبر سال 2000 توسط 600 بافنده حرفه ای به اتمام رسید و نصب و تکمیل آن در مسجد در آوریل سال 2001 انجام شد.

این فرش یک تکه وسعتی برابر با 4343 مترمربع از کف نمازخانه مسجد را پوشش می دهد و ابعادی برابر با 70*60 متر دارد.

اگر کنجکاوید درباره صندلی سومین فرش بزرگ دنیا نیز اطلاع داشته باشید باید بگوییم این فرش 2400 مترمربعی نیز متعلق به مسجد امین مسقط می باشد و برای تکمیل این فرش ارزنده با تراکم 40 گره در سانتی متر مربع 400 بافنده در طول 16 ماه زحمت کشیده اند.

منبع: ddsafar
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 105

به "عمان، صندلی دومین لوستر و فرش بزرگ دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان، صندلی دومین لوستر و فرش بزرگ دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید