عاملی که به رونق گردشگری سمنان سرعت بیشتری می دهد

به گزارش مجله شهبازی، ایسنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از عاملی که به رونق گردشگری سمنان سرعت بیشتری می دهد، سخن گفت.

عاملی که به رونق گردشگری سمنان سرعت بیشتری می دهد

قضیه چیست؟

مهدی جمال اظهار کرد: این استان بدلیل قدمت تاریخی از دیرباز دارای منشور اخلاقی جهانگردی بوده و مردمی جهانگرد پذیر دارد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان به دنبال ایجاد جریان سازنده جهانگردی هستیم، به قابلیت های جهانگردی استان سمنان اشاره و اظهار داشت: همجواری با استان های عظیم، تنوع اقلیمی و صنایع دستی متنوع و بی نظیر، برخورداری از کویر و جنگل و تعدد آثار تاریخی و کاروانسراها، تنوع محصولات کشاورزی و سوغات از جمله قابلیت های استان سمنان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اهمیت فراوری فیلم های مرتبط با جهانگردی اظهار کرد: مستند ایران گرد نقش مؤثری در معرفی ظرفیت های جهانگردی به ویژه جاذبه های کمتر معرفی شده استان دارد.

وی ادامه داد: مستند ایران گرد نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر و جاذبه ها دارد و برای نخستین بار است که استان سمنان میزبان این گروه حرفه ای است.

جمال با تأکید بر اینکه این برنامه نقش مؤثری در معرفی استان خواهد داشت، گفت: استان سمنان یکی از مقصدهای زیبای جهانگردی است و به عنوان مقصدی تازه برای سفر در سطح کشور قابل معرفی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از بهترین راههای معرفی استان استفاده از پخش فیلم در شبکه های مهم داخلی و بین المللی است، بیان نمود: یکی از برنامه های این اداره کل معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های جهانگردی استان در سطح ملی است.

تهیه کننده و کارگردان برنامه ایران گرد نیز با قدردانی از میزبانی خوب اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان سمنان و فراهم کردن زمینه حضور عوامل این برنامه در نقاط مختلف استان گفت: در این مستند، جاذبه های بکر و طبیعی استان از جمله منطقه اوپرت، تلخاب، تپه های مریخی، چشمه علی، کویر مناطق مختلف استان، جنگل ها، غارهای نمکی، مناطق حفاظت شده، روستاهای هدف و مناطق نمونه جهانگردی، قلعه بالا، رضاآباد، پارک ملی توران و ... تصویربرداری شده است. جواد قارایی با اشاره به اینکه این برنامه ها نوروز 1400 از شبکه یک سیما پخش می گردد، اضافه کرد: فراوری و پخش این برنامه مستند در معرفی جاذبه های جهانگردی استان سمنان بسیار مؤثر است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 774

به "عاملی که به رونق گردشگری سمنان سرعت بیشتری می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاملی که به رونق گردشگری سمنان سرعت بیشتری می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید