طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

به گزارش مجله شهبازی، افرادی که این آخر هفته در امتداد رودخانه سومیدای توکیو قدم بزنند؛ شاید خوش شانس بوده و شاهد یک شی عجیب و غریب باشند که با سرعت در حال شکافتن آب رودخانه و ساختن امواج در سطح آن است.

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دقیقا شبیه زیپ کاپشنی که در حال باز شدن و جدا کردن دو سوی لباس از یکدیگر است.

این قایق شبیه به شکل زیپ Zip-Fastener Ship نام دارد و توسط هنرمند ژاپنی به نام یاسوهیرو سوزوکی طراحی شده است تا در سطح آب رودخانه با سرعت حرکت کند و باعث باز شدن و شکاف برداشتن امواج گردد.

این کشتی با طراحی خاص تحت پروژه ای به نام Opening the River بخشی از برنامه زیباسازی شهر توکیو ژاپن (DESIGNART Tokyo 2020) است.

سوزوکی، هنرمند ژاپنی به الهام گیری از اشیاه ساده و روزمره محیط اطراف ما شهره است. وقتی برای اولین بار از پنجره هواپیما به خلیج توکیو نگاه می نماید؛ ایده طراحی کشتی غیرمعمولی در ذهنش نقش می بندد. او می بیند چگونه کشتی ها باعث باز شدن آب و پدید آمدن امواج می شوند.

بنابراین، تصمیم گرفت یک کشتی 9 متری به شکل زیپ ژاکت بسازد تا این ایده بیشتر دیده گردد. این کشتی به طور کامل از زیپ لباس ها کپی برداری شده است و شامل سه بخش بدنه، پل و بخش کشنده کرومی رنگ است.

رودخانه سومیدا به طور سنتی مرز بین دو استان باستانی موساشی و شیموسه بوده است و اکنون کشتی زیپ مانند می تواند یادآور این شکاف و مرز هم باشد.

این رودخانه در بیشتر اوقات سال، آرام و سبک در حال جریان است. کشتی طراحی شده توسط سوزوکی با سرعت زیاد روی سطح آب این رودخانه حرکت می نماید و آب را پس زده؛ به اطراف می پاشد تا مناظر زیباتری بسازد که در ذهن هر شهروندی می تواند تداعی کننده و الهام دهنده باشد.

ساکنان شهر توکیو یا گردش گران می توانند کشتی Zip-Fastener Ship را بین حد فاصل پل های آزوماباشی و ساکوراباشی در رودخانه سومیدا و از ساعت 12 الی 2 بعدازظهر تا 8 نوامبر 2020 قابل مشاهده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 556

به "طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید