صعود انگلیس و اوکراین به یک چهارم نهایی با حذف آلمان و سوئد

به گزارش مجله شهبازی، خبرگزاری خبرنگاران- در یک بازی سخت، پربرخورد و نفس گیر، اوکراین در انتها 120 دقیقه توانست جواز صعود را کسب کند. آنها حریف انگلیس در یک چهارم نهایی شدند.

صعود انگلیس و اوکراین به یک چهارم نهایی با حذف آلمان و سوئد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های یورو 2020، امشب از ساعت 23:30 سوئد و اوکراین در همپدن پارک اسکاتلند به مصاف هم رفتند. بازی بسیار پربرخورد و فیزیکی بود. سوئدی ها چند موقعیت عالی را در طول بازی از دست دادند اما پس از آنکه بازی در انتها 90 دقیقه با تساوی 1-1 به انتها رسید، در دقیقه نهم وقت های اضافه نیمه اول مارکوس دنیلسون از بازی اخراج شد. اوکراین حملات خود را شدت بخشید و در دقیقه 121 پیروز شد گل فزونی را به ثمر برساند.

در این ملاقات دو تیم در وقت های قانونی به تساوی 1-1 رسیدند اما در وقت های اضافی اوکراینی ها از 10 نفره شدن حریف استفاده کردند و با زدن گل فزونی، به جمع هشت تیم انتهای پیوستند. سوئدی ها بازی را بهتر شروع کردند و در دقیقه 7، کولوسفکی درون محوطه جریمه اوکراین صاحب موقعیت شد اما حضور به موقع استپاننکو مانع گلزنی او شد.

پس از آن نوبت اوکراینی ها بود که روی دروازه حریف خطرساز شوند و در دقیقه 11، روی همکاری با یارمولنکو، این یارمچوک بود که می توانست گل اول بازی را به ثمر برساند اما واکنش خوب اولسن، دروازه سوئد را نجات داد. در ادامه این سوئدی ها بودند که نمایش بهتری داشتند و یکی دو موقعیت خطرناک دیگر هم روی دروازه اوکراین ایجاد کردند اما این شاگردان شوچنکو بودند که در دقیقه 27 به گل دست پیدا کردند. روی ارسال یارمولنکو بود که توپ در سمت راست محوطه جریمه سوئد به زینچنکو رسید و او هم با یک شوت سر ضرب تماشایی دروازه حریف را باز کرد.

بعد از این گل سوئدی ها ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 30، روی یک ضربه آزاد، سوئد می توانست به گل تساوی برسد اما واکنش خوب باشان مانع گلزنی لارسون شد و دروازه اوکراین بسته ماند. حملات سوئدی ها ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 43 انتها امیل فورسبرگ قفل دروازه اوکراین را باز کرد. او که با پاس الکساندر ایزاک، پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شده بود، شوت محکمی زد که بعد از برخورد به زابارنی تغییر جهت داد و وارد دروازه شد. در نهایت نیمه اول با تساوی 1-1 به انتها رسید.

نیمه دوم را سوئد بهتر شروع کرد اما در دقیقه 52 این اوکراین بود که می توانست روی یک ضدحمله به گل دوم برسد اما حضور به موقع اولسن مانع استفاده از پاس یارمولنکو شد. در دقیقه 55 روی پاس یارمولنکو، چیزی نمانده بود که سیدورچوک دروازه سوئد را باز کند اما در حالی که اولسن مغلوب شده بود، توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

یک دقیقه بعد چیزی نمانده بود که فورسبرگ گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند اما ضربه فنی او به تیر عمودی سمت چپ دروازه اوکراین برخورد کرد. فزونی سوئدی ها ادامه داشت و در دقیقه 69 بار دیگر فورسبرگ در آستانه زدن گل دوم نهاده شد ولی ضربه او به تیر افقی دروازه اوکراین خورد. در دقایق انتهای وقت های قانونی بازی، دو تیم نمایش متعادلی داشتند و در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و با تساوی 1-1، کار به وقت های اضافی کشیده شد.

نیمه اول وقت های اضافی را دو تیم متعادل شروع کردند تا اینکه در دقیقه 98، دانیلسن در کوشش برای دفع توپ، روی بسدین، مهاجم تازه وارد اوکراین، مرتکب خطای شدیدی شد. داور ابتدا به مدافع سوئد کارت زرد نشان داد اما پس از بازبینی صحنه، او را با کارت قرمز اخراج کرد تا سوئد 10 نفره گردد. اوکراینی ها از این فزونی نفری استفاده کردند و بازی را کاملا در اختیار گرفتند. هرچه به دقایق انتهای نزدیک می شدیم، بر شدت حملات اوکراین افزوده می شد و از سوی دیگر بازیکنان سوئد هم برای دفاع از دروازه شان، خشونت را چاشنی کار نموده بودند که به مصدومیت یکی دو بازیکن دیگر از دو تیم هم منجر شد تا اینکه در دقیقه 120، اوکراین به گل فزونی رسید. روی حرکت زینچنکو از سمت چپ و ارسال بلند او، دووبیک در مقابل دروازه با ضربه سر کار را تمام کرد تا اوکراین در این ملاقات جذاب و تماشایی به فزونی 2-1 برسد.

- جدال سنتی دو تیم ریشه دار فوتبال اروپا که یک دشمنی تاریخی با یکدیگر دارند، به سود انگلیسی ها به انتها رسید؛ سال های طولانی حضور یواخیم لوو روی نیمکت تیم ملی آلمان با حذف در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 پایان یافت.

تیم ملی انگلیس پس با کسب پیروزی مقابل کرواسی و چک و مساوی با اسکاتلند با 7 امتیاز به عنوان تیم اول گروه D راهی مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 شد. این تیم امشب برای صعود به جمع هشت تیم نهایی مسابقات به مصاف آلمان رفت؛ تیمی که در گروه مرگ ابتدا با یک گل مغلوب آلمان شد، سپس با نتیجه 4 بر 2 پرتغال را شکست داد و با کسب تساوی 2-2 مقابل مجارستان به عنوان تیم دوم گروه F راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. تقابل دو تیم به قبل و بعد از حضور گریلیش تقسیم می گردد؛ بازیکنی که بعد از ورودش به میدان در دقیقه 70، انگلیس دو بار دروازه آلمان را باز نموده و پیروز این ملاقات حساس شد تا در میان تشویق بی امان هوادارانش، جشن صعود را با شکست رقیب دیرینه خود برپا کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 980

به "صعود انگلیس و اوکراین به یک چهارم نهایی با حذف آلمان و سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود انگلیس و اوکراین به یک چهارم نهایی با حذف آلمان و سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید