سرمربی ژاپن، یوشیدا و ستاره های پا به سن گذاشته را خط زد

به گزارش مجله شهبازی، موریاسو که ژاپن را به پیروزی در جام جهانی مقابل آلمان و اسپانیا رساند به خبرنگاران گفت که بازیکنان با تجربه سرمایه خوبی در این سال ها برای تیم ملی ژاپن بوده اند اما او می خواهد بازیکنان جدیدی را در این تیم ببیند چون نگاهش به آینده است.

سرمربی ژاپن، یوشیدا و ستاره های پا به سن گذاشته را خط زد

سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن بازیکنان جوان را به جای ستاره های پا به سن گذاشته به اردوی تیم ملی کشورش دعوت کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، ژاپن کاپیتان خود یعنی مایا یوشیدا و دیگر بازیکنان پا به سن گذاشته خود در جام جهانی قبل را برای بازی های محبت آمیز خانگی مقابل اروگوئه و کلمبیا به اردوی تیم خود دعوت نکرد.

یوتو ناگاتومو که اولین بازیکن ژاپنی بود که در چهار جام جهانی حضور داشته است به همراه هیروکی ساکای مدافع کناری، گاکو شیباساکی هافبک و شویچی گوندا دروازه بان تیم نیز خط خوردند تا بازیکنان جوان جانشین آنها شوند.

موریاسو که ژاپن را به پیروزی در جام جهانی مقابل آلمان و اسپانیا رساند به خبرنگاران گفت که بازیکنان با تجربه سرمایه خوبی در این سال ها برای تیم ملی ژاپن بوده اند اما او می خواهد بازیکنان تازهی را در این تیم ببیند چون نگاهش به آینده است.

او در خصوص بازیکنان غایب از جمله یوشیدا با 126 بازی ملی که اکنون در آلمان برای شالکه بازی می نماید گفت: می دانم که آنها چه کاری می توانند برای ما انجام دهند و چه کیفیتی دارند. ما باید بازیکنان تازهی را وارد کنیم و ببینیم آنها چقدر می توانند برای ما کار نمایند. ما باید بتوانیم قوی ترین تیم ممکن ژاپن را بسازیم.

موریاسو چهار بازیکن تازه از جمله کیتو ناکامورا مهاجم را که در اتریش برای لاسک بازی می نماید به اردوی تیم ملی این کشور دعوت کرد. کیوگو فوروهاشی و ریو هاته ستاره های تیم سلتیک نیز که در این فصل درخشان بودند به تیم ملی ژاپن دعوت نشدند.

هاجیمه موریاسوی 54 ساله وظیفه راهنمایی سامورایی ها را به جام جهانی 2026 خواهد داشت که به میزبانی مشترک ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار می گردد. او بعلاوه در جام ملت های آسیا 2023 نیز روی نیمکت ژاپن خواهد بود. به این ترتیب موریاسو به نخستین سرمربی در تاریخ فوتبال ژاپن تبدیل شد که بعد از جام جهانی به کار خود روی نیمکت سامورایی ها ادامه می دهد.

کائورو میتوما وینگر برایتون به همراه دایچی کامادا از اینتراخت فرانکفورت و تاکفوسا کوبو از رئال سوسیداد در لیست نفرات تیم ملی ژاپن حضور دارند.

ژاپن در اولین ملاقات محبت آمیز خود در توکیو با اروگوئه بازی می نماید و در ادامه در اوزاکا به مصاف تیم ملی فوتبال کلمبیا خواهد رفت.

ژاپن در جام جهانی 2022 در گروه سختی نهاده شد ولی توانست به عنوان تیم نخست گروه راهی دور بعدی رقابت ها گردد. سامورایی ها در یک هشتم نهایی هم عملکرد خوبی برابر کرواسی داشتند اما درخشش سنگربان جوان کروات ها باعث شد آنها در ضربات پنالتی شکست بخورند و از دور رقابت ها حذف شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1497

به "سرمربی ژاپن، یوشیدا و ستاره های پا به سن گذاشته را خط زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی ژاپن، یوشیدا و ستاره های پا به سن گذاشته را خط زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید