سبزیجات مفید برای کلیه

به گزارش مجله شهبازی، از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل می توانید به حفظ سلامت کلیه های خود کمک کنید. در این مطلب با سبزیجاتی که دوستدار کلیه هستند آشنا شوید.

سبزیجات مفید برای کلیه

رژیم غذایی شما بیشترین قدرت را برای بهبود سلامت بدنتان دارد و در واقع سلامت جسمی از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل به دست می آید. کلیه ها اندامی حیاتی هستند که عملکرد آن ها بر روی کیفیت زندگی تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین غذایی که می خورید و مواد مغذی موجود در آن باید قدرت بهبود عملکرد کلیه را داشته باشد، به ویژه سبزیجات. در این مطلب خبرنگاران به سبزیجات مفید برای کلیه که به بهبود عملکرد کلیه ها و پاکسازی آن ها کمک می کنند اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

مارچوبه

مارچوبه یکی از سبزیجات مفید برای کلیه است. تنها عارضه ای که مارچوبه ممکن است داشته باشد، بوی شدیدی است که بعد از خوردن آن در ادرار خود احساس می کنید. وجود آسپاراژین در مارچوبه منجر به بروز بوی شدید ادرار شده و باعث پاکسازی کلیه ها نیز می شود. برای این که از قدرت و سلامت کلیه های خود مطمئن شوید، بهتر است مارچوبه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

با مصرف مارچوبه ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وارد بدن می شود. مارچوبه منبعی قدرتمند از آنتی اکسیدان، سرشار از ویتامین C و فیبر است. به علاوه مارچوبه فاقد چربی و سرشار از پروتئین گیاهی است.

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز حاوی مقادیر کافی پتاسیم است، به همین دلیل جزء سبزیجات مفید برای کلیه محسوب می شود. به علاوه فلفل دلمه ای قرمز حاوی لیکوپین، ویتامین A، C، B6، فولیک اسید و فیبر است.

نکته: مصرف مازاد پتاسیم و نه مقدار مناسب و به اندازه از آن، می تواند برای کلیه ها دردسرساز باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص فلفل دلمه ای، خواص فلفل دلمه ای را مطالعه کنید.

گل کلم

گل کلم نیز سرشار از مواد مغذی است و مزیت های زیادی برای کلیه ها دارد. می توانید از گل کلم در سالادهای خود استفاده کنید. گل کلم سرشار از ویتامین C و فیبر است و طعم خوشایندی نیز دارد. فولیک اسید و فیبر موجود در گل کلم به تقویت و پاکسازی کلیه ها کمک می کند. به علاوه به کبد کمک می کند تا سموم یافت شده در بدن را خنثی کند. بنابراین توصیه می شود گل کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سیر

سیر یک داروی طبیعی و قدیمی شناخته شده است که می تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه و بدن را پاکسازی می کند، کلسترول را کاهش می دهد و یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود. به علاوه سیر حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان و ضد انعقاد است.

برای تقویت کلیه ها بهتر است مصرف سیر را در غذاهای خود افزایش دهید. لازم نیست نگران چگونگی پخت آن باشید، جوشاندن سیر خواص آن را از بین نمی برد. سیر را می توان در پخت انواع غذاها استفاده کرد.

پیاز

اگر به دنبال ماده ای هستید که بدون بدمزه کردن غذا بتواند به پاکسازی بدن کمک کند، می توانید از پیاز استفاده کنید. پیاز سرشار از فلاونوئیدهایی مانند کورستین است که به بدن کمک می کند سموم و مواد شیمیایی وارد شده به بدن و همچنین آن هایی که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند را از بین ببرد. پیاز به پاکسازی رگ ها و بهبود گردش خون کمک می کند، به علاوه دارای خواص ضد التهابی است.

اگر به فکر تغییر مثبت در رژیم غذایی خود و همچنین بهبود عملکرد کلیه ها هستید، حتما سبزیجات مفید برای کلیه که در این مطلب معرفی شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 185

به "سبزیجات مفید برای کلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزیجات مفید برای کلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید